دبیر ستاد انتخابات استان در سومین نشست خبری با اهالی رسانه گفت: تاکنون ۵۰ نفر برای ثبت نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه استان یزد اقدام کرده‌اند که ثبت نام ۴۷ نفر از آنها قطعی شده است و سه نفر نیز درحال ثبت نام هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز چهارشنبه ١٣ آذر ماه "‌سیدمهدی طلائی مقدم" دبیر ستاد انتخابات استان در سومین نشست خبری با خبرنگاران استان گفت: تاکنون ۵۰ نفر برای ثبت نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان یزد اقدام کرده اند که ثبت نام ۴۷ نفر از آنها قطعی شده است و سه نفر نیز در حال ثبت نام هستند.
مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ادامه داد: در حو‌زه انتخابیه مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد ٩ نفر ثبت نام کرده اند و یک نفر در حال ثبت نام است، در حوزه اشکذر، یزد و بخش ندوشن ٢٧ نفر ثبت نام کرده اند و یک نفر در حال ثبت نام می باشد، در حوزه انتخابیه اردکان سه نفر ثبت نام کرده و یک نفر در حال ثبت نام است و در حوزه تفت و میبد ٨ نفر برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس ثبت نام نموده اند.
دبیر ستاد انتخابات استان با بیان اینکه تاکنون دو نفر خانم برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه استان یزد ثبت نام کرده‌اند، افزود: پزشک، بازنشسته، استاد دانشگاه، کارمند، روحانی، وکیل، قاضی، یک نفر نماینده کنونی مجلس و سایر صنوف از شغل‌های داوطلبان این دوره از انتخابات مجلس است.
طلائی مقدم با اشاره به اینکه عمده داوطلبان برای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه استان یزد در رده سنی ۳۶ تا ۴۰ سال قرار دارند، خاطرنشان کرد: تاکنون ٩ نفر از داوطلبان مجلس در رده سنی ٣٠ تا ۳۵ سال، ١٢ نفر در رده سنی ۳۶ تا ۴۰ سال، ١٠ نفر در رده سنی ۴۱ تا ۴۵ سال، ١٠ نفر در رده سنی ۴۶ تا ۵۰ سال، ۴ نفر در رده سنی ۵۱ تا ۵۵ سال، ٣ نفر در رده سنی ۵۶ تا ۶۰ سال و یک نفر در رده سنی ۷۱ تا ۷۵ سال قرار دارند.
وی گفت: در روز گذشته ١٢ آذرماه، از زمان شروع ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکنون، با ٢٢ نفر داوطلب بیشترین ثبت نامی را برای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه استان یزد داشتیم.
دبیر ستاد انتخابات استان ادامه داد: طبق برنامه زمان‌بندی، فرمانداری‌ها لیست معتمدین را به هیئت نظارت فرستادند، تا پس از تایید هیئت نظارت، انتخابات بین این معتمدین برگزار شود و اعضای منتخب در بین معتمدین در ترکیب هیئت‌های اجرایی قرار ‌گیرند.
طلائی مقدم در پایان سخنان خود تصریح کرد: روند قانونی بررسی صلاحیت‌های داوطلبان ‌انتخابات مجلس از لحظه ثبت نام نهائی شروع می شود و بلافاصله پس از ثبت نام، اسامی داوطلبان به مراجع چهارگانه ارسال می‌شود و در بهمن ماه نیز نتیجه بررسی صلاحیت‌ها به صورت محرمانه به داوطلبان اعلام می‌شود.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا