معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: باید توانمند باشیم تا از عهده توانند سازی بخشی از نیاز های جامعه برآییم.

یزدفردا:معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: باید توانمند باشیم تا از عهده توانند سازی بخشی از نیاز های جامعه برآییم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد، علی اوسط هاشمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اداره آموزش فنی و حرفه ای استان یزد با اشاره به اینکه توانمند سازی جامعه یک ضرورت ملی است گفت: باید توانمند باشیم تا از عهده توانند سازی بخشی از نیاز های جامعه برآییم.

 

او افزود: اگر امروز سخن از بیکاری به میام می آوریم یک بخش موثر آن ناکار آمدی سیستم آموزشی کشور است، نبود میل به کار از دیگر مشکلات بیکاری در جامعه است که برای رفع آن باید نوع نگاه به خودمان را تغییر دهیم.

 

اوسط هاشمی اظهار داشت: مهارت دامنه ی وسیعی از دانش هایی ست که یکی از آن منجر به اشتغال می شود و یکی از آن نیز منجر به پایداری حکومت ها می شود که چگونه مهارتی به کار ببریم تا کشور را با رضایت، رفاه و سعادت بسازیم.

 

او با بان اینکه ذهن انسان محور تغییر ‌و تحولات است، گفت: باید از عنصر خلاقیت و نوآوری فردی برای تولید محصولی که زاییده دانایی و خرد باشد کمک بگیریم.

 

در این مراسم امیرسعید مصباح مدیرکل دفتر موسسات کارآموزی آزاد و مشارکت های مردمی به عنوان مدیرکل جدید اداره آموزش فنی و حرفه استان انتخاب و از زحمات چهار ساله علی افضی قدردانی شد.

 

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر و رئیس سازمان فنی و حرفه ای در سفر یک روزه خود به استان یزد بازدید از آموزشگاه های فنی و حرفه ای، دیدار با امام جمعه یزد، بازدید از مراکز همجوار صنعت و شرکت در جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری و شورای مهارت را در برنامه خود داشت.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا