یزدفردا :وارده : علی آبادی " در خبر ها د اشتیم که همايش IT روستايي که قرار بود با حضور پرفسور علي اكبر جلالي متخصص و كارشناس فناوري اطلاعات و مجري اولين روستاي الكترونيكي ايران و مجري شهر الكترونيك مشهد و بسياري از پروژه هاي فناوري اطلاعات در سطح كشور وحوزه بين الملل، استاد مدعو دانشگاههاي اروپا و آمريكا و مشاور سازمان ملل ، در یزد برگزار شود لغو شد.

در پی لغو برگزاری این همایش و عدم اصلاع رسانی دقیق توسط متولیان امر هجمه های زیادی علیه دولت آغاز شده و عده ای با تحلیل های غیر وافعی در صدد آن بر آمدند تا از فرصت پیش آمده به دولت و مدیران استان  حمله نموده و در صدد سیاسی نمودن موضوع باشند .

 آن چیزی نویسنده را برآن داشت تا این سطور را تقدیم فردائیان نماید نه دفاع از مدیران استان و نه دفاع از دولت است ،بلکه دفاع  و مقاومت در برابر ورود سیاست به عرصه های علمی و پژوهشی  است  که در صورت ورود سیاست باید منتظر تشییع نهال نوپای علم و پژوهش و بصورت اخص صنعت فن آوری و اطلاعات در استان و ایران باشیم .

آن چه   که واقعیت داشت لغو این همایش و عدم  انتقاد  آقای پرفسور علي اكبر جلالي از  دولت  است .

 بلکه به طرح برخی نکات انتقادی ایشان در مورد مخابرات مربوط می شود که این انتقادات  اصلا ماهیت سیاسی نداشته و تنها انتقادات تخصصی یک متخصص بر نحوه اداره امور مخابرات کشور و برنامه ریزی های صورت گرفته ارتباط دارد .

آنچه که مسلم است مجموعه مسئولین مرتبط در  استانداری یزد  و مخابرات استان یزد موافق برگزاری بوده و هستند و تنها مخالفت جدی و بی منطق آقای مهندس یوسف پور عضو هیئت مدیره مخابرات ایران موجب از دست رفتن این فرصت و ضرر یزدی ها شده است. البته برخی شیوه های مدیریتی در استان به این موضوع دامن زده است .

لغو اين همايش با دستور مستقيم مهندس یوسف پور انجام پذيرفته و بیشتر به نحوه نگرش مهندس  یوسف پور عضو هیئت مدیره مخابرات ایران ارتباط دارد هر چند که  استعلام غیر ضرور مدیر مخابرات استان باعث ایجاد فضای لازم برای مانور آقای مهندس یوسف پور را ایجاد نموده است .

همه برنامه ریزی ها حکایت از آن داشت که اين همايش در روز دوازدهم اسفند در سالن همايش برق منطقه اي برگزار می شود و با توجه به تشكيل كميته علمي ، فراخوان و ارزيابي مقالات ، تشكيل كميته علمي و دعوت اساتيد و مدعوين و رزو هتل و پرداخت هزينه ها ، اين اقدام فضای انتشار شایعات و بهره برداری های غیر منصفانه سیاسی از موضوع را ایجاد نموده است .

اما سیاسی کردن موضوع تنها به پیچیده تر شدن موضوع کمک خواهد نمود ومعرفی افراد متخصص در دسته بندی های سیاسی آفت خطرناکی است که در آینده باعث وارد آوردن  زیان های جبران ناپذیری به جامعه علمی کشور خواهد شد.

 و در نفی ادعای افراد سود جو همین بس  که رسانه ملي که به شدت متهم است که  مخالفین و منتقدین دولت نهم را سانسور می نماید از پرفسور علي اكبر جلالي به صورت مدام و مكرر به عنوان كارشناس در شبكه هاي ملي و حتي در بخش های تفسیری و تخصصی خود به عنوان متخصص استفاده نموده است .

   و کسانی که سعی دارند عدم برگزاری این مراسم را به سیاست های دولت نهم ربط دهند  و موضوع را سیاسی نمایند بهتر است سئوالات افکار عمومی را نیز پاسخ داده تا خدای ناکرده به آلوده نمودن مسائل علمی تخصصی به مسائل سیاسی  و همچنین تسویه حساب های شخصی با دست آویز قرار دادن مسائل علمی و تخصصی   متهم نشوند .

لازم به یاد آوری است که  در چندين سيمناري كه پرفسور علي اكبر جلالي در استان یزد حضور يافته اند . انتقادی به دولت نداشته و بحث های مطرح شده توسط این بزرگوار مجموعا علمی و تخصصی بوده است .

و هر چند لازم به یاد آوری نیست اما دوستان  مطلعند که منتقدان قسم خورده دولت در بدنه کارشناسی و تخصصی دولت به راحتی در حال ارائه خدمات تخصصی خود بوده و هرگز بدلیل تفکرات سیاسی برخوردی با این دسته افراد نشده است وآقای پرفسور علي اكبر جلالي که جای خود دارند و همه می دانند که ایشان از ورود به مسائل سیاسی خود داری نموده و تمام مباحث  علمی خود و اظهار نظر های تخصصی و علمی خود توجهی به احزاب حاکم و غیر حاکم نداشته و تنها در راه انتقال داشته های علمی خود به جامعه علمی وجوانان  جامعه تلاش نموده است .

و آیا بهتر نیست دوستان به جای سیاسی نمودن موضوعات و همایشهای علمی ،وبرچسب زدن به افرادی همچو پرفسور علي اكبر جلالي   که همه می دانند ایشان اصلا تفکر سیاسی نداشته و قصد ورود به این مسائل را هم ندارد چه ضربه ای در آینده نه چندان دور به جامعه علمی کشور خواهد زد و همچنین استان را  از برگزار ی اینگونه همایش ها در آینده محروم می نمایند .

در پایان امیدواریم  بعضی از مدیران استان در شیوه های مدیریتی خود دقت بیشتری معمول داشته و سعی نمایند تا در حیطه اختیارات خود با شجاعت و درایت کامل تصمیمات لازم را گرفته و با شک و دو دلی و استعلام های غیر ضرور از مرکز  زمینه سوء استفاده برخی افراد سود جو در استان  را فراهم ننمایند .و دوستان مدعی دلسوزی نیزقبل از ماهی گیری از آب گل آلود به فکر آینده و شکوفائی این صنعت باشند .که قطعا در آینده ای نه چندان دور صنعت  اول دنیا خواهد بود .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا