دبیر ستاد انتخابات استان در نشست خبری با اهالی رسانه از ثبت نام نهایی ۲۵ نفر در حوزه انتخابیه استان یزد خبر داد و بیان کرد: ‌تا زمان برگزاری نشست پنج نفر نیز درحال ثبت نام هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز سه شنبه ۱۲ آذر ماه "‌سیدمهدی طلایی مقدم" دبیر ستاد انتخابات استان در دومین نشست خبری با خبرنگاران استان گفت: در حوزه انتخابیه استان یزد ۲۵ نفر به صورت نهایی ثبت‌نام کرده‌اند و ۵ نفر نیز در حال ثبت نام می‌‌باشند.
دبیر ستاد انتخابات استان ادامه داد: از حوزه انتخابیه یزد، اشکذر و ندوشن ۱۴ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و ۴ نفر در حال ثبت نام هستند، از حوزه انتخابیه تفت و میبد ثبت نام ۵ نفر نهایی شده، در حوزه اردکان یک نفر ثبت نام کرده و یک نفر نیز در حال ثبت نام است و در حوزه انتخابیه مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد ۵ نفر ثبت نام کرد‌ه اند.
طلایی مقدم افزود: از این تعداد، مقطع تحصیلی یک نفر کارشناسی، ۱۹ نفر کارشناسی ارشد، چهار نفر دکترا می‌باشد و یک داوطلب نیز دارای تحصیلات حوزوی است.
مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری ‌استانداری خاطرنشان کرد:‌ از حوزه انتخابیه یزد، اشکذر‌ و ندوشن یک نفر داوطلب خانم ثبت نام کرده است و مابقی افراد در حوزه‌های انتخابیه سطح استان یزد را آقایان تشکیل می دهند.
وی گفت: این امکان وجود دارد که هر کدام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پس از تایید صلاحیت، حوزه انتخابیه خود را تغییر دهند اما برای کاندیدا شدن در حوزه جدید بررسی‌های مجدد صورت می گیرد تا فرد مورد نظر در آن حوزه انتخابیه دارای سوء شهرت نباشد و مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات قرار نگیرد.
طلایی مقدم در پایان سخنان خود ‌یادآور شد: ‌ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا روز ۱۶ آذرماه ادامه دارد و داوطلبان می توانند از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ برای ثبت‌نام به ستاد انتخابات وزارت کشور، سفارت های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و فرمانداری‌های ‌مرکز چهار حوزه انتخابیه در سطح استان مراجعه کنند.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا