مدیرکل انتقال خون یزد با اشاره به اهدای خون بیش از 40 نفر از کارکنان شرکت آب منطقه ای یزد گفت: اهدای خون یک وظیفه انسانی برای نجات جان انسان ها است.

دکتر «نقی تقوایی» در حاشیه اهدای خون کارکنان شرکت آب منطقه ای یزد، با بیان این که بیشترین فراوانی گروه خونی به گروه های خونی o مثبت و b مثبت اختصاص دارد، اظهار کرد: در حال حاضر به همه گروه های خونی نیاز داریم، اما گروه های خونی منفی بیشتر مورد نیاز است.

وی با اشاره به مشارکت کارکنان شرکت آب منطقه ای در امر اهدای خون، گفت: بیش از 40 نفر از کارکنان شرکت آب منطقه ای جهت اهدای خون مراجعه کردند.

مدیرکل انتقال خون یزد اهدای خون را یک وظیفه انسانی برای نجات جان انسان ها عنوان و بیان کرد: از خون های اهدایی فرآورده های زیادی شامل پلاسما، پلاکت و گلبول قرمز تهیه می گردد و در مواردی هم از پلاسما، فاکتورهای مختلفی استخراج می شود.

وی یادآور شد: اهدای خون برای افراد منفعت زیادی دارد به گونه ای که احتمال ابتلا به سرطان در اثر بالا بودن آهن خون بیشتر است بنابراین در افرادی که خون خود را اهدا می کنند علاوه بر کاهش خطر سرطان، سکته های قلبی و مغزی نیز کاهش می یابد.

تقوایی ادامه داد: افراد توجه داشته باشند که غلظت بالای خون مانع از کارکرد طبیعی سیستم قلبی و عروقی می شود و با اهدای خون می توانیم این سیستم را بهبود بخشیم.

وی در پایان ضمن تقدیر از کارکنان شرکت آب منطقه ای یزد جهت مشارکت در این امر خداپسندانه، گفت: امیدواریم همه افراد در این اقدام، مشارکتی جدی داشته باشند تا یکی از مشکلات بیماران رفع شود.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا