هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده حوزه کودک و نوجوان چهارشنبه 6 آذرماه میهمان شهر جهانی میبد است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری میبد، هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده حوزه کودک و نوجوان چهارشنبه 6 آذرماه میهمان شهر جهانی میبد است.
علیرضا نقوی شهردار میبد از حضور یک نویسنده و خالق آثار ماندگار در میبد خبر داد و افزود: چهارشنبه 6 آذرماه میزبان هوشنگ مرادی خواهیم بود و این برنامه فضای مناسبی است برای فعالان حوزه کودک و نوجوان، که از حضور آقای مرادی کرمانی استفاده نمایند.
وی با یادآوری سریال قصه های مجید به نویسندگی هوشنگ مرادی کرمانی عنوان کرد: با توجه به اینکه یکی از داستان های دوست داشتنی آقای مرادی، قصه های مجید است از آقای مهدی باقربیگی، بازیگر نقش مجید نیز دعوت کردیم و در برنامه «شب هوشنگ مرادی کرمانی» میزبان هردو بزرگوار خواهیم بود.
شهردار میبد از شهروندان و علاقمندان دعوت کرد تا با حضور خود در این برنامه از این بستر بوجود آمده استفاده نمایند.
لازم به ذکر است این برنامه چهارشنبه 6 آذرماه ساعت18 سالن آمفی تئاتر شورای اسلامی شهر میبد برگزار خواهد شد.
گفتنی است هوشنگ مرادی کرمانی، متولد شهریور ۱۳۲۳ در روستای سیرچ از توابع بخش شهداد کرمان، نویسنده معاصر ایرانی است. شهرت او به خاطر کتاب‌هایی است که برای کودکان و نوجوانان نوشته، و شماری از این‌ها که به تصویر نیز درآمده است. وی خالق آثار فاخری همچون بچه های قالیباف خانه، قصه‌های مجید،  چکمه، میهمان مامان، تنور،  مثل ماه شب چهارده، مربای شیرین و ... می باشد و در سال های 1986 و 2014 نامزد دریافت جایزه جهانی کریستین اندرسن، برگزیده کتاب سال کودک و نوجوان اتریش، نویسنده برگزیده کاستاریکا، حوزه مارتینی کشورهای آمریکای لاتین و آثار او به زبان های انگلیسی، فرانسه، چینی، آلمانی، عربی، ارمنی، هلندی، اسپانیایی، اتریشی و ... ترجمه شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا