یزدفردا "پیرو مذاکره نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با علی نیکزاد معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیار یها در حاشیه جلسه هیأت دولت در یزد ، روز یکشنبه جلسه ای برای بررسی و حل مشکلات شهرداریها و دهیاریهای شهرستان اردکان ، با حضور فرماندار و شهرداران اردکان،احمدآباد وعقدا در محل وزارت کشور برگزار شد.
در ابتدای این دیدارمحمدرضا تابش ضمن سخنانی،شهرداریها را از بعدگستردگي وظايف، حوزه خدمات رساني، تعدد نیرو و تاثير‌گذاري آنها در بخشهای مختلف، جزو بزرگترين سازمانهاي موجود در سطح استانها برشمرد که خدمات گسترده و موثری را به شهروندان ارائه می دهند و با بیان برخی مشکلات و نیازهای شهرداریها و دهیاریها در سطح استان یزد و شهرستان اردکان،کمبود منابع مالی و امکانات لازم را از مهمترین آنها ذکر کرد و خواستار ارائه راهکارهای مناسب جهت رسیدگی و حل این تنگناها شد.
تابش در ادامه افزود: در آستانه سال نو وعید باستانی نوروز ،همه ساله شاهد افزایش حجم سفرها هستیم که سفر راحت و استفاده از امکانات مطلوب، یک خواست مهم و عمومی خانواده های ایرانی است و با توجه به نقش موثر شهرداریها در پذیرش مسافران نوروزی ،لازم است تا با تقویت آنها،شاهد ارائه خدمات مطلوب تر به مسافران و همشهریان در این ایام باشیم.
وی در بخشی از سخنان خود با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به دهیاریها و شهرداریهای شهرهای کوچک ،به شهر عقدا و بخش خرانق اشاره کرد و تصریح کرد علی رغم پیشرفتهای چشمگیر اردکان در زمینه های مختلف، شاهد آن هستیم که این دو منطقه با وجود پتانسیلهای زیاد از محرومیت مضاعفی رنج می برند که لازم است با توجه به مشکلات موجود و عدم درآمد کافی از طرف شهرداری و بخشداری آن،همچنین تازه تاسیس بودن شهرداری احمدآباد نگاه ویژه ای جهت تقویت اعتبارات و حل مشکلات آنها مبذول گردد .
ضرورت تقويت ناوگان حمل و نقل عمومي،افزایش اعتبارات عمرانی،تحویل سهمیه ماشین آلات سنگین مورد نیاز،توجه به نوسازی بافتهای قدیم، تامین قیر مورد نیاز جهت آسفالت معابر و . . . . . از جمله خواستهای نماینده مردم اردکان بود که معاون عمرانی وزیر کشور ضمن قول مساعد جهت پیگیری آنها، دستورات لازم را به مسئولان مربوطه جهت بررسی و حل مشکلات مطروحه معمول داشت.
شایان ذکر است در این نشست روستایی فرماندار اردکان ،وکیلی ،امینی مقدم،نصیری شهرداران اردکان،احمدآباد و عقدا به بیان مشکلات حوزه کاری خود پرداختند و خواستارکمک جهت رفع آنها شدند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا