خشکی پوست از جمله مشکلاتی است که در هوای سرد بسیار شایع است در این مقاله نکاتی را یادآوری می کنیم تا از بروز این مشکل جلوگیری شود.
به گزارش یزدفردا به نظر می‌رسد که پوست ما در زمستان خشک‌تر می شود، اما دلیل آن, نه فقط به خاطر هوای سرد، بلکه به دلیل سیستم های گرمایشی نیز هست، که می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند اگزما یا دردناک شدن پوست شود. پیشنهاد می کنیم که ترموستات سیستم گرمایشی خود را بر روی دمای پایین‌تر تنظیم کنید 16الی 19 درجه سانتیگراد دمای مناسبی برای این آب و هواست. اگر می‌توانیداز دستگاه بخور استفاده کنید تا رطوبت هوا حفظ شود.
 
استفاده از کرم های مرطوب کننده  در زمستان بسیار مهم است، بنابراین از یک محصول مناسب و با کیفیت مطلوب برای دست ها و بدنتان استفاده کنید.البته لب و خشک شدن لب ها را فراموش نکنید!
 
گاهی اوقات ما در معرض اتفاقاتی قرار می گیریم یا تغذیه ای را استفاده می کنیم که چربی های طبیعی بدن را از بین می برد پس از چنین مواردی دوری کنید. برای مثال   آب داغ ، پوست را خشک می‌کند، بنابراین مطمئن شوید که از آب ولرم یا کمی سرد در  حمام و دستشویی استفاده می‌کنید، همچنین در هنگام شستن ظرف‌ها از دستکش استفاده کنید زیرا معمولا شستن ظرف ها با آب گرم صورت می گیرد که برای پوست دست هایتان مضر است. عرق کردن باعث خشک شدن پوست و عصبانی شدن پوست می‌شود، بنابراین بعد از ورزش شدید، به محض اینکه عرق می کنید خودتان را با حوله یا دستمال تمیز خشک کنید.
 
نوشیدن آب را فراموش نکنید و سعی کنید در زمستان و هوای سرد حتما روزانه حداقل 8 لیوان آب را مصرف کنید همچنین می توانید غذاهای آبکی مانند ابگوشت , سوپ و یا آش های مختلف را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید تا آب مورد نیاز بدنتان تامین شود.
http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/64636-1-750x430.jpg
در پایان چند ماسک مختلف را برای شما معرفی می کنیم تا با استفاده از آن ها از خشکی پوستتان جلوگیری کنید.
1-ماسک با شیر, عسل و جو دوسر
شیر حاوی مقادیر بالایی سید لاکتیک است و دارای خواص تسکین دهندگی و ضد التهابی است که برای تسکین پوست های خشک بسیار مناسب است. همچنین عسل و جو دوسر دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدان هستند که برای پیشگیری و درمان خشکی پوست بسیار مناسب است.
بنابراین دو قاشق غذاخوری شیر را با جو دوسر و عسل ترکیب کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد و بیست دقیقه بر روی پوست خود بگذارید و سپس با آب سر یا ولرم بشویید.
http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/AN257-Pouring-Olive-Oil-732x549-thumb.jpg
2-ماسک با روغن زیتون
روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب سالم و سرشار از آنتی اکسیدان است که آن را تبدیل به بهترین ماسک برای پوست های خشک می کند و طوبت پوست شما را حفظ می کند.
مقداری روغت زیتون, موز و عسل را با هم ترکیب کنید و با قلمو بر روی پوستتان بمالید و بعد از ده دقیقه صورت خود را بشوئید تا نرمی منحصر به فردی را در پوست خود احساس کنید.

3-ماسک ماست
ماست علاوه بر آن که دارای خواص ضد التهابی است؛ یک آبرسان مناسب برای پوست است که می تواند خشکی پوست شما را تا حد زیادی کاهش دهد.
ماست , آبلیمو و عسل را با هم ترکیب کرده و بر روی پوستتان بگذارید. ده دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را با آرامی شستشو دهید.
  • نویسنده : هانیه جلالی
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا