بر اساس داده های GPS تیم فولاد فرزاد جعفری مدافع راست این تیم در دیدار مقابل نساجی در یک صحنه حد نصاب حداکثر سرعت34.93 کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده است.

ماکسیمم سرعت(max speed) یکی از آیتم هایی است که جی پی اسمتصل به بازیکنان در زمین، آن را مشخص می کند که البته در فوتبال ایران زیاد در این مورد بحث و تبادل نظر نمی شود و اطلاعات زیادی در این مورد منتشر نمی شود.

پیش از این علی علیپور با رکورد 33.1 در دیدار فصل قبل خود برابر السد در لیگ قهرمانان آسیا رکورد شکنی کرده و توانسته بود بین رکورد های منتشر شده در فوتبال ایران لقب سریعترین را از آن ستاره پرسپولیسی ها کند اما اطلاعات جی پی اس فرزاد جعفری در دیدار تیمش برابر ماشین سازی، رکورد 34.93 را نشان می دهد، رکوردی که در بین رکورد های برتر جهان نیز می تواند قرار بگیرد. مدافع راست فولاد که عملکرد خوبی در این سه سال برای تیمش داشته در استارتی که از محوطه شش قدم خودی تا محوطه هجده قدم تیم حریف در این دیدار داشت، توانست این رکورد را بزند.

 http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/2635130.jpg

بنابر آماری که در جام جهانی 2018، از حدنصاب سرعت و استارت بازیکنها منتشر شده بود، کریس رونالدو و آنته ربیچ با رکورد 33.98 به عنوان سریع ترین بازیکنان جام لقب گرفتند و در بین ایرانی ها نیز سردار آزمون با رکورد 32.62 نفر اول بود. شب گذشته نیز در برنامه فوتبال برتر سرعت استارت شجاع خلیل زاده مدافع پرسپولیس در بازی شاهین بوشهر اندازه گیری شده بود که او پیش از به ثمر رساندن گل پنجم تیمش در لحظه ای به سرعت 32.7 کیلومتر بر ثانیه رسیده بود.

 

 http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/2635131.jpg

حضور مربی بدنساز اسپانیایی که نکونام همراه خود به فولاد آورده، قطعا در این آمارها بی‌تاثیر نیست. نکونام و کادرفنی اش در تلاش هستند تا تیم قدرتمندی را در لیگ نوزدهم به مصاف دیگر تیم ها بفرستند، قرمز های اهواز در حال حاضر هم امتیاز با تیم های چهارم و پنجم لیگ یعنی پرسپولیس و نفت در رده ششم جدول قرار دارند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا