یزدفردا:عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: اگر گرایش‌ها و تعلقات حزبی و گروهی و سهم خواهی‌ها کنار گذاشته شود ائتلاف نیروهای انقلابی در انتخابات پیش رو بسیار راحت و سریع انجام می‌شود.

 حجت‌الاسلام قاسم روانبخش عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پاسخ به این پرسش که مجلس کنونی را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: این مجلس را می توان ضعیف‌ترین مجلس بعد از انقلاب دانست، زیرا اکثریت وکلای آن به جای اینکه وکیل ملت باشند خود را وکیل الدوله کرده‌اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه دغدغه این مجلس رضایت دولت است تا ملت، افزود: اگر در این سه سال مجلس وظیفه نظارتی خود را به درستی انجام داده بود، این قدر مدیران آلوده به فساد نمی‌شدند و امروز صدها پرونده فساد و اختلاس در صف بررسی دستگاه قضایی قرار نمی‌گرفت و میلیاردها تومان اموال بیت‌المال حیف و میل نمی‌شد.

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه خسارت‌های اقتصادی و سیاسی برجام محصول مشترک مجلس و دولت است، گفت:‌ تنها راه برون رفت از مشکلات کشور تشکیل دولت و مجلس انقلابی است و این مهم به دست آحاد ملت بر سر صندوق‌های رای رقم خواهد خورد.

روانبخش در پاسخ به این سؤال که راهبرد جبهه پایداری برای حضور در انتخابات پیش رو چیست، اظهار داشت: جبهه پایداری یک جبهه گفتمانی است نه یک حزب سیاسی که صرفا به دنبال کسب قدرت باشد. بنابراین همه کسانی که دغدغه دین و ارزش‌های اسلام و انقلاب داشته باشند در این جبهه قرار دارند و ما دست آنان را به گرمی می فشاریم.

وی ادامه داد: جبهه پایداری در راستای تشکیل مجلس انقلابی و خدمتگزار مردم تلاش می‌کند و روشن است که مجلس انقلابی با حضور نمایندگان انقلابی شکل خواهد گرفت.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در پاسخ به این سؤال که راهبرد شما برای تشکیل مجلس انقلابی چیست و آیا با سایر گروه‌ها ائتلاف خواهید کرد یا با لیست مستقل به میدان خواهید آمد؟ تاکید کرد:  هدف، تشکیل مجلس انقلابی است و در راستای همین هدف نیز چنانچه سایر گروه‌ها چنین دغدغه‌ای داشته باشند می‌توانیم با هم ائتلاف کنیم.

در صورت عدم تحقق ائتلاف حداکثری به مراتب پایین‌تر اکتفا می‌کنیم

روانبخش همچنین در پاسخ به این سؤال که سازوکار این ائتلاف چیست و چگونه می توان به آن دست یافت گفت: این ائتلاف نیازی به نشست و برخاست زیادی ندارد و همه می‌توانند بر اساس خط کش شاخص‌های انقلابی بودن نامزدهای احتمالی را ارزیابی کنند. بی تردید اگر گرایش‌ها و تعلقات حزبی و گروهی و سهم خواهی‌ها کنار گذاشته شود ائتلاف نیروهای انقلابی بسیار راحت و سریع انجام می‌شود. جبهه پایداری چنان‌چه مشاهده کند در لیست سایر دوستان انقلابی اهدافش تامین می‌شود، آن لیست را به طور کامل تایید می‌کند حتی اگر یک عضو رسمی جبهه در آن نباشد. همان گونه که در انتخابات ریاست جمهوری وقتی سایر گروه‌های سیاسی در جمع‌بندی نهایی خود به نامزدی آیت‌الله رئیسی رسیدند جبهه پایداری نیز رسما از ایشان حمایت کرد و بیش از سایر گروه‌ها برای پیروزی ایشان همت گماشت.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در واکنش به این سوال که اگر لیست دیگر گروه‌های انقلابی اهداف شما را تامین نکرد چه سازوکاری برای انتخابات اتخاذ می‌کنید، خاطرنشان کرد: هدف اول ما ائتلافی حداکثری است، ولی چنان چه این هدف میسر نشد به مراتب پایین‌تر اکتفا خواهیم کرد. به عنوان مثال اگر در لیست آنها ۱۵ نفر یا ۲۰ نفر وجود داشته باشد که دارای شاخص های انقلابی هستند ما آن تعداد را در لیست خودمان قرار می‌دهیم و بقیه آنها را از دیگر دوستان انقلابی انتخاب خواهیم کرد.

وی در تحلیل چنین راهبردی برای حضور در انتخابات  گفت:‌  لیست متناقض و مرکب از عناصر انقلابی و غیرانقلابی موجب بی اعتمادی مردم نسبت به اصل آن لیست  خواهد شد چنان که در دوره قبل صورت گرفت مردم میان طرفداران برجام و مخالفان برجام دچار حیرت شدند و معنی و مفهوم لیست از دست رفت.

روانبخش در پاسخ به این سوال که شاخص‌های انقلابی بودن از نظر جبهه پایداری چیست گفت: این شاخص‌ها بارها توسط حضرت امام (ره) و امام خامنه‌ای بیان شده است. به عبارت دیگر مجلس انقلابی آن است که بر اساس ۴ رکنِ تدین، مردمی بودن، انقلابی بودن و  تخصص نمایندگان شکل بگیرد. 

شاخص‌های یک نماینده ایده‌آل از نظر جبهه پایداری 

عضو جبهه پایداری در تشریح ۴ رکن اصلی برای انتخاب گزینه‌های واجد شرایط برای نمایندگی مجلس خاطرنشان کرد:‌ در ارتباط با رکن تدین، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ارزش های اسلامی، مومن و متدین،  اخلاص در عمل، متخلق به اخلاق اسلامی،  معتقد به عقل و تدبیر جمعی، دوری از خودخواهی و کبر از مهمترین ویژگی‌ها می‌تواند باشد. همچینن در ارتباط با رکن مردمی بودن یک نماینده موارد چون  اعتقاد به دین، دنیا و عزت مردم و نیز درد شناس ترین و دردمندترین نسبت به نیازهای مردم،  ساده زیستی و دوری از تجمل‌گرایی و خوی اشرافی‌گری، سابقه تلاش برای محرومیت زدایی، داشتن تواضع و روحیه خدمتگزاری به مردم به ویژه محرومین و مستضعفین، اعتقاد به حق انتخاب مردم در اقصی نقاط کشور،  معتقد به مردمی بودن انقلاب،  دارای اعتماد به نفس و خودباوری ملی،  وامدار و مقروض باندهای قدرت و ثروت نبودن، داشتن مرز روشن و مشخص با دشمنان و اعلام صریح آن، حمایت از پروژه‌های ملی، عدم اشتغال به فعالیت‌های درآمدزا در طول دوره نمایندگی، وقف همه جانبه خود برای خدمت به مردم، کارچاق کن جریانات و گروه‌های سیاسی نبودن، وکیل اقشار مختلف مردم بودن نه طبقه‌ای خاص، صداقت و شفافیت و روراستی با مردم از مهمترین ویژگی‌های یک نماینده مردمی به حساب می‌آید.

وی در ادامه در تشریح رکن انقلابی بودن یک نماینده مجلس گفت:‌  اعتقاد راسخ به اسلام ناب محمدی (ص)، وابسته و دل بسته به خط امام و اصل ولایت فقیه و مصداق فعلی آن حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای، وابسته و دل بسته به قانون اساسی، معتقد به استکبار ستیزی، معتقد به عدالت خواهی و فساد ستیزی، معتقد به اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی، دارای سعه صدر و تدبیر انقلابی، شاداب و با نشاط، دارای شجاعت و استقامت لازم در مقابل دشمنان و باندهای قدرت و ثروت،  ترجیح منافع انقلاب و نظام بر منافع شخصی و گروهی و حزبی،  اهل مبارزه با فسادهای مالی و اقتصادی جریانات سیاسی کشور، اهل خلاقیت و نوآوری برای حرکت رو به جلو  انقلاب،  دارای شخصیت مستحکم و عدم وادادگی در مقابله با فساد از ویژگی‌های یک نماینده انقلابی است. 

روانبخش افزود: همچنین در ارتباط با رکن تخصص شخصی، باید به ویژگی‌هایی چون دانش لازم برای اظهارنظر کارشناسی، داشتن نگرش علمی به مسائل کشور، دارای حسن سابقه علمی و دانشگاهی،  داشتن توان تخصصی لازم برای ایفای نقش موثر در جایگاه نمایندگی به ویژه امر مهم نظارت و داشتن توان تخصصی برای امر مهم قانونگذاری اشاره کرد.

 

 

منبع: خبرآنلاین

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا