یزدفردا :معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد با بیان اینکه مشکلات مالکیت زمین از دلایل مهم ساخت ‌و سازهای بدون پروانه است، تاکید کرد: شهروندان نسبت به اخذ مجوز تفکیک و حصارکشی زمین های بالای هزار متر مربع اقدام نمایند.

به گزارش یزدفردا :مجتبی فرهمند داشتن شهر زیبا را حق شهروندان دانست و افزود: این امر مستلزم همکاری شهروندان با شهرداری است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد گفت: در راستای جلوگیری از تفکیک غیرمجاز و ساخت و ‌سازهای غیراصولی، همچنین ممانعت از سوء استفاده زمین‌خواران بر روی املاک خود، شهروندان مالک زمین های بالای هزار متر مربع در اسرع وقت با ارائه مدارک مالکیت خود جهت اخذ مجوز تفکیک و حصارکشی، به مناطق پنجگانه شهرداری یزد مراجعه نمایند.

وی تصریح کرد: درصورت قطعه‌بنـدی بدون مجـوز، طبق هماهـنگی به‌عمل آمده با سـایر دستگـاه‌ها از جمله اداره ثبت اسناد و املاک و همچنین دادگستری یزد، هـیـچ‌گـونـه سـنـدی صـادر نـخـواهـد شـد.

فرهمند تاکید کرد: اولین گام در این راستا این است که شهروندان، زمین‌هایی را که به این شکل تفکیک می‌شود و شهرداری آن را به رسمیت نمی‌شناسد خریداری نکنند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد اظهار داشت: شهرداری برای جلوگیری از تفکیک غیرمجاز و خرید و فروش زمین‌های تفکیک شده از سوی افراد سودجو، در زمینه شناسایی زمین‌های بزرگ وارد عمل شده و به صورت جدی جلوی این تخلفات گرفته می‌شود.

وی یادآور شد: کلیه زمیـن‌های فاقـد حصـار در سطح شـهـر، طبق تعرفه سال ۱۳۹۸ مشمول پرداخت بهای خدمات می شود.

 
  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا