استاندار یزد در آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی با تاکید بر تاثیرگذاری قصه‌ها بر روشنگری جامعه و پرورش روحیات خلاق و نقاد در طول تاریخ و تمدن ایرانی و اسلامی، فلسفه وجودی ‌قصه را بیدار شدن انسانها عنوان کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز سه شنبه ۲۳ مهر ماه "محمدعلی طالبی" استاندار یزد در آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قصه گویی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد با تاکید بر جایگاه و اهمیت قصه و قصه گویی در جامعه، گفت: بعضی اوقات قصه برای خوابیدن ‌خوانده و نشر داده می‌شود، اما در واقع فلسفه وجودی قصه بیدار شدن انسان هاست.
وی با اشاره به اینکه قصه ابزار هنری زیبا و بسیار لطیفی است که می‌تواند انسان‌ها را بیدار کرده و آنها را به حرکت وادارد، ‌ادامه داد: اگر ما به فرهنگ اصیل خود بازگردیم از جایگاه قصه در نقد، بیان واقعیت‌ها و تربیت فرزندان آگاه می‌شویم و مشاهده می‌کنیم قصه‌ها در طول تاریخ و تمدن ایرانی و اسلامی بر روشنگری جامعه و پرورش روحیات خلاق و نقاد تاثیرگذار بوده اند.
استاندار یزد با تاکید بر اینکه قصه باید رسالت خود در روشنگری جامعه و تربیت کودکان را ایفا کند، ‌افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان باید سرمایه‌گذاری مناسبی بر امر قصه و قصه گویی داشته باشد.
عالی ترین مقام اجرایی استان تصریح کرد: باید از این نگاه تک بعدی که قصه یک سرگرمی است و بخواهیم با آن به عنوان یک ابزار سرگرمی رفتار کنیم فاصله بگیریم تا بتوانیم از فلسفه وجودی آن بهتر و بیشتر بهره‌مند شویم.
طالبی در پایان سخنان خود گفت: در صورتیکه سرمایه‌گذاری ما با این نگاه صورت گیرد می‌توانیم امیدوار باشیم که قصه‌ها جایگاه واقعی خودشان را در جامعه پیدا کنند‌ و به تربیت انسان هایی توسعه مدار منجر شود.
 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا