سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد گفت: مسیر های اماکن تاریخی، جاذبه ها و اقامتگاه های استان در نقشه گوگل اصلاح می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، هما خورشیدی، سرپرست معاونت گردشگری ، با اشاره به اهمیت و گسترش فضای مجازی و اینترنت، گفت: به منظور سهولت دسترسی گردشگران به اماکن و جاذبه های گردشگری یزد اطلاعات جاذبه ها، اماکن، هتل ها و مراکز اقامتی و کوچه های بافت تاریخی یزد در نقشه گوگل اصلاح می شود.

او با بیان اینکه امکان مشاهده اماکن تاریخی یزد به صورت تصاویر ۳۶۰ درجه ای در نقشه گوگل محیا می شود، افزود: تا کنون ۴۰۰ عکس از مسیر دخمه تا آتشکده زرتشتیان به طرف میدان شهید بهشتی تهیه و بارگزاری شده است.

او اظهار داشت: علاوه بر شهر یزد، تصویربرداری از اماکن تاریخی شهرستان های ابرکوه و مهریز آغاز شده و به زودی درنقشه گوگل بارگزاری می شود.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به اینکه این عملیات از سوی کمیته گردشگری الکترونیک این اداره کل در حال انجام است، افزود: روند اصلاح اطلاعات مسیر های گردشگری در نقشه گوگل، ۵۰ درصد پیشرفت داشته است و به زودی در تمام شهرستان ها اجرا خواهد شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا