یزدفردا "محمدرضا تابش در گردهمایی نواب رئیس در امور بانوان هیأت های سوارکاری سراسر کشور که به مناسبت سی امین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی برگزار شد از مصوبه اخیر هیأت دولت مبنی بر حمایت از بخش غیر دولتی در امر پرورش اسب و احداث پایگاه قرنطینه در استانهای تهران، گلستان،یزد، خراسان شمالی و خوزستان تقدیرو تشکرکرد.
وی افزود:این مصوبه دولت نشان دهنده حمایت مسئولان نظام از ورزش سوارکاری و صنعت پرورش اسب و علاقه آنها به توسعه ورزشی است که ریشه در دین مبین اسلام و تاریخ پرافتخار این سرزمین دارد.
رییس فدراسیون سوارکاری کشوراظهار داشت:با وجود اینکه بعد از پیروزی انقلاب به پیشرفت های قابل توجهی نایل شده ایم اما در سی سالگی انقلاب باید گفت هنوزبه جایگاه واقعی ورزش سوارکاری با توجه به اهمیتی که در آئین اسلام و سابقه خوبی که در تاریخ وفرهنگ از آن وجود دارد ، نرسیده ایم.
تابش در ادامه گفت: باید با برنامه ریزی صحیح و فراهم کردن ساز و کارهای لازم و در سایه حمایت دولت محترم و علاقه ای که شخص رئیس جمهور به این مقوله دارد و بهره گیری از علائق و ظرفیت های خوب مردمی بتوانیم این رشته مفرح را به جایگاه واقعی آن برسانیم.
وی از تقدیم نامه ای در هیأت دولت به رئیس جمهور خبر داد که در آن درخواست گردیده تا وزراء و مسئولان ذیربط در فراهم کردن زیر ساختها و تخصیص اعتبارات لازم و ارتقاء آموزش ها برای توسعه ورزش سوارکاری وجلب حمایت استانداران، فرمانداران، بخشداران و شهرداران محترم دستورات لازم صادر نماید که با قول مساعد ایشان و در صورت تحقق وعده ها ان شاء الله توسعه روز افزون و سریع این رشته ورزشی را شاهد خواهیم بود.
نائب رییس فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به پیشرفتهای حاصله در ورزش بانوان از اینکه در رشته سوارکاری بانوان درهمه زمینه ها فعال هستند وتوانسته اند در رقابت با مردان شایستگی های خود را در مربیگری و داوری و سوارکاری و پرورش اسب نشان دهند تشکر کرد و گفت: فارغ از نگاه جنسیتی زمینه برای فعالیت بانوان در همه عرصه های سوارکاری مهیاست و فدراسیون حمایت ها ی همه جانبه خود را از بانوان علاقه مند به سوارکاری و پرورش اسب دریغ نخواهد کرد.
محمدرضا تابش خاطر نشان کرد:نگاه من به ورزش بانوان نکاه علمی و تخصصی است که باید در سایه برنامه ریزی صحیح و ارتقاء آموزش ها ؛مراحل ترقی و کمال را طی نماییم.
وی همچنین از آغاز دوره های پودمانی آموزشی با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد و ابراز امیدواری کرد این آموزش ها بتواند سطح سوارکاری کشور را بالا ببرد.
لازم به ذکر است در این گردهمایی که توسط فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران برگزار شد فعالین سوارکاری بانوان سراسر کشور به مدت یک روز در قالب چهار گروه تخصصی در زمینه های استقامت و جشنواره و زیبایی- درساژ و پرورش - داوری و مربیگری - روابط عمومی آموزش و رسانه به بحث و بررسی موانع و مشکلات و ارائه راه حل برای رفع آنها پرداختند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا