یزدفردا :بسیاری از افراد در طول پاییز و زمستان با ترک‌های پاشنه پا مواجه می‌شوند اما چگونه می‌توان با این ترک‌های پوستی مبارزه کرد؟

 

کاملاً مشخص است که خشکی پوست زمینه ساز بروز ترک‌های پاشنه پا می‌شود اما مبارزه با این خشکی و ترک پا گاهی بسیار دشوار است. بر این اساس سعی داریم ببینیم چگونه می توان با ساده‌ترین روش‌ها این نوع ترک‌ها را از بین برد.

 

یکی از روش های بسیار متداول برای از بین بردن ترک های پوستی استفاده از سوهان‌های ویژه ترک های پوستی است. این نوع سوهان‌ها با صیقل دادن سطح پوست، پوست های خشک و ترک خورده را به سرعت از کف پا لایه برداری می کنند. البته به این موضوع توجه کنید که لایه برداری گاهی نیاز به مراجعه به مراکز زیبایی یا حتی مطب پزشکان پوست دارد اما می توانید با فرایند صیقل دادن پوست با این مشکل مبارزه کنید.

یک روش مهم دیگر هیدراته کردن پوست و آب رسانی به کف پا است، این کار را می توانید با استفاده از کرم مرطوب کننده یا ماسک های مرطوب کننده گیاهی طبیعی انجام دهید. دو ماده آبرسان طبیعی خیار و آلوئه ورا هستند.

بستن پاها در جوراب هایی که با کرم های مرطوب کننده آغشته اند می تواند در طول شب تا صبح وضعیت ترک های پوستی را بهبود ببخشد. درواقع زمان شب تا صبح، بهترین زمان برای مبارزه با مشکلات پوستی و ترک های پا است چرا که شما پای خود را روی زمین نمی گذارید و در نتیجه پای شما سالم تر می ماند.

 

منبع: انتخاب

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا