یزدفردا:فرماندارمیبد در مراسم آغاز عملیات اجرایی 24 طرح عمرانی شهرداری میبد با قدردانی از شهرداری میبد با توجه به اینکه حرکت‌های خوبی در ایجاد شهر ایمن و سالم درمیبد آغازشده است، گفت: شهرستان میبد در حوزه شهری هنوز برای رسیدن به یک شهر ایده آل با معیارها و شاخص‌های معماری و شهرسازی و منظر شهر، مبلمان شهری راه طولانی را باید طی کند.

با حضور «آیت‌الله اعرافی» مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و امام‌جمعه شهرهای میبد و قم، «حسین فلاح» فرماندار و جمعی از مسئولین عملیات اجرایی 24 طرح عمرانی شهرداری در شهرستان میبد بااعتباری بالغ‌بر 23 میلیارد ریال آغاز شد.

آیت‌الله اعرافی در این مراسم با قدردانی از اقدامات شهرداری، رکن اول پیشرفت شهر را درآمد شهرداری خواند و گفت: در این زمینه باید صنایع و اصناف متمکن مشارکت کنند.

امام‌جمعه میبد افزود: شهرداری باید راهی برای درآمدزایی از شیوه‌های دیگر پیدا کند که فشاری روی مردم نیاید.

وی بابیان اینکه امکانات شهری متناسب با شأن مردم ما نیست گفت: خیلی از خیابان‌ها نیم کاره و پیاده‌روها هم خوب نیست، دیوارها و یادمان‌ها خوب نیست و با شاخص‌های منظر شهری سالم و استاندار فاصله‌داریم و مردم احساس آرامش نمی‌کنند.

فرماندارمیبد هم با قدردانی از حرکت‌ها روبه‌جلوی شهرداری میبد، گفت: شهرستان میبد در حوزه شهری هنوز برای رسیدن به یک شهر ایده آل با معیارها و شاخص‌های معماری و شهرسازی و منظر شهر، مبلمان شهری راه طولانی را باید طی کند.

حسین فلاح افزود: اینکه شهردار میبد این حرکت را آغاز کرده است، جای تقدیر است و امیدواریم این حرکت با سرعت ادامه داشته باشد.

همچنین در این مراسم شهردارمیبد بابیان اینکه یادمان و المان میدان‌های شهر در بازتولید هویت شهری مؤثر است، گفت: با همین نگاه حوزه سیما و منظر شهری شهرداری میبد در فاز یک برنامه‌های زیباسازی شهر، 3 المان میدان امام حسین، میدان بعثت و میدان فاطمیه شهر را در دستور کار خود قرار داده است.

علیرضا نقوی افزود: فاز اول تعریض خیابان آیت‌الله خامنه‌ای باهدف تسهیل عبور و مرور و جلوگیری از حوادث ترافیکی هم امروز با 20 میلیارد ریال جهت اجرای عملیات و آزادسازی آغاز شد و قرار است ظرف 70 روزبه پایان برسد.

نقوی گفت: 20 طرح ترافیکی و ایجاد سرعت کاه و اصلاح هندسی میدان‌های شهر هم باهدف جلوگیری از تصادفات و ایجاد شهر ایمن بااعتباری بالغ‌بر 3 میلیارد ریال طی 2 ماه به انجام خواهد رسید.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا