یزدفردا:مدیر کل دفتر سلامت، روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت:در حال حاضر در حدود  ۲۳ درصد افراد در سنین ۱۵ تا ۴۶ سال مبتلا به اختلالات روحی و روانی هستند.

 

احمد حاجبی مدیر کل دفتر سلامت، روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت  با اشاره به لزوم ارتقای آگاهی مردم در حوزه سلامت روان اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم وزارت بهداشت برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف در زمینه ارتقای آگاهی مردم نسبت به موضوع سلامت روان است، زیرا معتقدم که افزایش دانش مردم باعث رفع بسیاری از مشکلات کشور  در حوزه سلامت روان می‌شود.

او ادامه داد: برخی از مردم تصور می‌کنند که اختلالات روحی، روانی خود به خود درمان می‌شود و همه اینها به دلیل مسائلی از جمله زدن انگ اجتماعی است و توصیه اکید داریم که افراد از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کنند.

حاجبی تاکید کرد: با افزایش دانش مردم نسبت به موضوع سلامت روان نگرش‌های نادرست و باور‌های غلط از بین می‌رود و بسیاری از مشکلات در جامعه برطرف می‌شود.

او افزود: در حال حاضر در حدود  ۲۳ درصد افراد در سنین ۱۵ تا ۴۶ سال مبتلا به اختلالات روحی و روانی هستند و به جهت بهبود سلامت روان پس از طرح تحول نظام سلامت خدمات خوبی به بیماران مبتلا به اختلالات روان پزشکی ارائه شده است.

حاجبی گفت: امروزه کارشناسان سلامت روان در پایگاه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت خدمات خوبی با هدف ارتقای و پیشگیری از اختلالات روحی و روانی به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهند.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا