جلسه کمیته مدیریت حوزه آبخیز شهرستان بهاباد با محوریت توانمند سازی و توان افزایی آبخیزنشینان حوزه آبخیز جنت و غرب بهاباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ جلسه کمیته مدیریت حوزه آبخیز شهرستان بهاباد با محوریت توانمند سازی و توان افزایی آبخیزنشینان حوزه آبخیز غرب بهاباد، به ریاست دشتی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و با حضور مزیدی رئیس اداره ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد، رضایی نماینده مجری طرح و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و نماینده بنیاد برکت، اعضای کمیته مدیریت حوزه آبخیز،  دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای پایلوت برگزار شد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری بهاباد با اشاره به اهمیت بهره گیری از روستائیان در روند اجرایی پروژه های حوزه آبخیزداری، گفت: یکی از اهداف اجرای این طرح بهبود معیشت و اشتغال پایدار روستایی با توانمند سازی جوامع روستایی است.

"حسین دشتی" با بیان اهمیت و ضرورت برنامه ریزی در توسعه روستایی افزود: دستگاه های متعددی در حوزه روستایی اقداماتی را انجام می دهند که می طلبد در این طرح ضمن جلوگیری از موازی کاری و اقدامات پراکنده دستگاه ها،  با هم افزایی نسبت به رفع مسائل و مشکلات روستاها اقدام نمود.

در این جلسه ضمن تحلیل وضع موجود حوزه های جنت و غرب بهاباد، مسائل و مشکلات موجود در این روستاها مطرح شد.

همچنین نماینده مجری طرح و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران به بیان طرح های اشتغالزایی و چگونگی شرایط تسهیلات اعطایی به این طرح ها پرداخت.

در ادامه کارگاه تحلیل دست اندرکاران حوزه آبخیز با هدف هم افزایی توان ادارات و ذینفعان در اجرای طرح های آبخیزداری و جلب مشارکت حداکثری مردم در اجرای این پروژه ها برگزار شد تا نسبت به تدوین برنامه های این طرح اقدام شود.

گفتنی است این طرح در روستاهای آشترک، سرکازه، بنستان، کویجان، ده عسکر و ده جمال به عنوان روستاهای پایلوت اجرا می شود.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا