یزدفردا "بدن انسان اسرار زیادی دارد و ما معتقدیم بیشتر این اسرار هنوز توضیح داده نشده یا حتی هنوز کشف نشده اند. خوشبختانه، دنیای پزشکی مدرن توانسته جواب بسیاری از سؤالات دشوار را پیدا کند و نتایج آن را با ما به اشتراک بگذارد.

 

در این مطلب با حقایق جالبی درباره بدنتان آشنا می‌شوید که ممکن است حتی فکرش را هم نکرده باشید.

بدن انسان می‌تواند یک میلیون پشه را سیر کند

 

بدن انسان خون کافی برای تغذیه ۱.۲ تا ۱.۸ میلیون پشه را دارد. پشه در هر بار نیش زدن حدود ۰.۰۰۳ میلی لیتر از خون را می‌خورد، بنابراین یک ارتش پشه نیاز است تا کل خون انسان را بخورد.

سینه مردان شیر تولید می‌کند

همه انسان‌ها، صرف نظر از جنسیت، غدد شیر، مجاری شیر و نیپل دارند. سینه مردان هم می تواند برای تولید شیر تحریک شود. این به خاطر عدم تعادل هومونی در اثر استرس شدید اتفاق می افتد.

یک زن می‌تواند بیش از ۴۰ بچه به دنیا بیاورد

به دلیل پیشینه ژنتیکی، برخی زنان می‌توانند چند ده بچه به دنیا بیاورند. رکورد رسمی متعلق به یک زن روسی در قرن هجدهم است که ۶۹ بچه به دنیا آورد.

موی صورت سریعترین رشد را در میان موهای بدن دارد

اگر تا به حال در این مورد از مردان سوال کرده باشید، می‌بینید همه آن‌ها با این حقیقت موافقند. البته این موضوع برای بسیاری از آن‌ها خوب است، چون از نظر بسیاری از زنان مردان با ریش جذاب‌تر هستند.

اثر انگشت زنان ۹۹درصد با مردان فرق دارد


پوست زنان نسبت به پوست مردان دو برابر بیشتر آمینواسید تولید می‌کند و آن را به طور متفاوت در میان انگشتان توزیع می‌کند.
به همین دانشمندان فقط با دیدن اثر انگشت، به جنسیت فرد پی می‌برند.

طوری که دست‌هایمان را در هم قفل می‌کنیم، نشان می‌دهد کدام نیمکره مغزمان فعال‌تر است.

اگر انگشت دست راست بالا باشد یعنی نیمکره راست غالب است، و اگر انگشت چپ بالا باشد، ثابت می‌کند نیمکره چپ فعال‌تر است. نیمکره راست مسئول احساسات و تخیلات است. نیمکره چپ مسئول تحلیل و تفکر منطقی است.

یک درصد از افراد انگشتان خود را به صورت موازی در کنار هم قرار می‌دهند. این افراد دو سو توان (ambidextrous) نامیده می‌شوند. دانشمندان معتقدند این افراد نیمکره غالب ندارند و هر دو نیمکره به یک اندازه توسعه یافته اند.

مایعی که از بینی خارج می‌شود می‌تواند از مغز باشد

ممکن است مایعی که از بینی شما خارج می‌شود، مایع مغزتان باشد. مایع مغزی در اطراف مغزتان قرار دارد و با غشای خاصی نگه داشته می‌شود و گاهی به مقدار کم به شکل مایع شفافی از بینی خارج می‌شود.

شما منحصربه فردتر از آن هستید که فکر می‌کنید

شما کاملا منحصربه فرد هستید، اما نه فقط از روی اثر انگشت. شکل گوش شما هم منحصر به فرد است. زبان هم شکل و بافت منحصربه فردی دارد. برعکس اثر انگشت، اثر زبان هرگز تغییر نمی‌کند.

زنان بیشتر عمر می‌کنند

سیستم ایمنی زنان با تهدید‌های داخلی و خارجی بهتر مقابله می‌کند و سلول‌های آن دیرتر پیر می‌شوند، بنابراین کارآمدتر عمل می‌کنند. به همین دلیل زنان اغلب بیشتر از مردان عمر می‌کنند و کمتر بیمار می‌شوند.

قلب زنان تندتر می‌زند

دانشمندان کانادایی فهمیده اند که قلب زنان سریع‌تر می‌زند و حدود ۱.۷ تا ۲.۳ ساعت جلوتر از قلب مردان است. به طور کلی در هر دقیقه ۱۰ بار بیشتر می‌زند.

کبد شما بیش از ۵۰۰ عملکرد دارد

عمل کرد کبد


 

کبد ما همه کار می‌کند از تصفیه خون تا تجزیه و جذب چربی‌ها، و پردازش کلسترول و ویتامین‌ها و ...

افراد وقتی مجبورند به توالت بروند دروغ‌های متقاعدکننده‌تری می‌گویندکسانی که مثانه‌شان پر است دروغ‌های متقاعدکننده‌تری می‌گویند. تمایل شدید برای رفتن به دستشویی باعث می‌شود فرد روی کنترل خود تمرکز کند؛ بنابراین دروغ‌های متقاعدکننده‌ای می‌گوید. علاوه بر این سعی می‌کنند از هر گونه حرکت اضافی اجتناب کنند.

 

منبع: brightside

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا