فرماندار بهاباد با بیان اهمیت و جایگاه شرکت های تعاونی در رونق اقتصادی گفت: تعاونی ها بازویی توانمند برای اشتغال پایدار و رفع مشکلات اقتصادی و در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی مؤثر هستند.

فرماندار بهاباد در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره تعاون روستایی این شهرستان با بیان اهمیت و جایگاه شرکت های تعاونی در رونق اقتصادی گفت: تعاونی ها بازویی توانمند برای اشتغال پایدار و رفع مشکلات اقتصادی و در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی مؤثر هستند.

"محمدمهدی خانی زاده" با اشاره اصول 43 و 44 قانون اساسی که به تعاونی ها پرداخته شده است افزود: دولت در این راستا توسعه تعاونی ها را در دستور کار دارد و با پرداخت یارانه و کمک های همه جانبه انگیزه لازم را برای این کار ایجاد نموده است.

وی با تأکید بر تقویت كار گروهی و نقش تعاونی ها در این زمینه گفت: تعاونی ها می توانند با تجمیع سرمایه های خرد و كوچک و با مدیریت صحیح این سرمایه ها به ویژه در روستاها، می توان از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی و اشتغالزایی استفاده شود.

خانی زاده افزود: نهاده های كشاورزی به دليل قرار گرفتن در ابتدای زنجيره تولید محصولات کشاورزی از جايگاه بسيار مهمی برخوردار است و دولت برای اینکه این نهاده ها ارزان به دست کشاورزان برسد حمایت لازم را دارد.  

وی به تأثیر دلالان در کاهش درآمد کشاورزان اشاره نمود و خواستار راه اندازی بورس از جمله برای زعفران و پسته شد تا کشاورزان بتوانند با بازاریابی و برند شهرستان، محصولات خود را به فروش برسانند و سودش را خودشان ببرند.

مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان بهاباد صبح امروز سه شنبه 9 مهرماه 98 با حضور "محمدمهدی خانی‌زاده" فرماندار بهاباد، "یدالله جوادپور" مدیرکل تعاون روستایی استان یزد و جمعی از مسئولین و کشاورزان محل جهادکشاورزی شهرستان برگزار شد.

گفتنی است در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های "اکبر صادق‌زاده" در این اداره که به افتخار بازنشستگی نیز نائل آمده است، "حسین زینلی بهابادی" به عنوان سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان بهاباد معرفی شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا