در جلسه شورای مسکن شهرستان اردکان، ساخت مسکن در قالب طرح اقدام ملی و همکاری شهرداری در جهت معرفی فرصت سرمایه گذاری در بافت فرسوده آن شهرستان مورد تاکید قرار گرفت.

یزدفرردا:در جلسه شورای مسکن شهرستان اردکان، ساخت مسکن در قالب طرح اقدام ملی و  همکاری شهرداری در جهت معرفی فرصت   سرمایه گذاری در بافت فرسوده آن شهرستان مورد تاکید قرار گرفت.

این جلسه که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد در محل فرمانداری شهرستان اردکان برگزارشد به ساخت مسکن در قالب طرح اقدام ملی و همچنین بهرمند از تسهیلات و تحقیقات موجود در حوزه سرمایه گذاری و ساخت و ساز در بافت فرسوده آن شهرستان تاکید شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در حاشیه این نشست با اشاره به نیاز ساکنین منطقه و مسائل و مشکلات موجود در شهرهای اردکان و احمدآباد و بر اساس آمار و اطلاعات خانوار بر پایه میزان مالکیت و خانواده های فاقد مسکن در هردو شهر، تامین مسکن در این شهرستان را از اولویت های این اداره کل دانست و از دستگاههای اجرایی آن شهرستان خواست بر اساس ماده 6 قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن اراضی مازادخودرا با محوریت فرمانداری آن شهرستان در اختیار راه و شهرسازی استان قرار دهند.

یادگاری خاطر نشان کرد: وجود فرصت سرمایه گذاری و ساخت در بافت فرسوده  این امکان را فراهم نموده تا بتوان از تسهیلات و تخفیفات این سرمایه گذاری بهره مند گردید.

وی تخصیص سهم آن شهرستان در تولید مسکن در قالب طرح اقدام ملی را مهم دانست و افزود طرح اقدام ملی راهگشای تامین مسکن  جوانان و نیازمندان به مسکن خواهد بود و با اجرای این طرح ملی می توان بطور گسترده جوابگوی نیاز بخش مسکن جامعه هدف باشیم .

یادگاری  هدف گذاری در بخش مسکن و متعادل نمودن تقاضاها در این بخش مهم دانست و افزود:  رونق بخشی اشتعال و متعال سازی نرخ تمام شده مسکن کمک  خواهد کرد تا شاهد محقق شدن سیاست گذاری های کلان وزارت راه و شهرسازی در این امر باشیم.

این مقام مسئول ضمن اظهار امیدواری در برنامه های سازنده پیش رو در حوزه تولید مسکن در قالب طرح اقدام ملی خاطر نشان کرد ما با برنامه زمانبندی مناسبی که در دستور کار داریم  با جدیت به دنبال عملیاتی کردن این طرح ملی در سطح استان یزد هستیم

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا