معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در نشست ستاد اربعین حسینی ‌استان گفت: پیاده‌روی اربعین نمادی از اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "احمد ترحمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در نشست هماهنگی ستاد استانی اربعین حسینی که‌ با حضور "‌محمدصادق طهماسبی" ‌دبیر و اعضای این ستاد در سالن شهید موحودین استانداری برگزار شد، اظهار کرد: همه این تلاش‌ها و جلسات برای پاسداشت عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و ناشی از ارادت به اهل بیت(ع) است و ارزشی فراتر از فعالیت‌های اداری و سازمانی دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه همایش پیاده‌روی اربعین حسینی قابلیت ثبت جهانی دارد، تاکید کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران اجرایی با بررسی نقاط ضعف و قوت سال‌های گذشته، نسبت به تسهیل کردن شرایط زیارت برای زائران یزدی اقدام کنند.
وی در ادامه هم‌افزایی عمومی برای ارتقای خدمت‌رسانی به زائران حسینی را ضروری دانست و گفت: راهپیمایی اربعین حسینی نمادی از اقتدار جمهوری اسلامی در طول تاریخ است که باید هر سال زنجیره آن تکمیل‌تر و با کمترین عیب برگزار شود.
ترحمی راهپیمایی اربعین حسینی را نماد اقتدار شیعیان و محبین اهل بیت (‌ع ) دانست و تصریح کرد: عدم موازی‌کاری در برخی هماهنگی‌ها و برنامه ریزی‌ها از جمله ضرورت‌های اجرایی در راستای خدمات‌رسانی به این مهم است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان اینکه در سفر زیارتی اربعین نگاه اقتصادی به خدمات ‌شایسته نیست، ‌افزود:‌ متأسفانه‌ برخی از افراد به دلایل مختلف به این مراسم نگاه منفعت طلبانه دارند و از خدمات اربعین حسینی برای کاسب کاری و سود اقتصادی خود استفاده می‌کنند.
ترحمی در پایان سخنان خود احترام به قوانین و مقررات کشور عراق را ضروری دانست و تأکید کرد: احترام به قوانین کشور میزبان در سفرهای زیارتی بیانگر شخصیت و شأنیت زائران است که خوشبختانه زائران یزدی و ایرانی به خوبی این مهم را مدنظر دارند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا