رییس حوزه هنری یزد از اجرای مجالس تعزیه ملی هم‌زمان با دهه دوم محرم در حسینیه ایران خبر داد.
به گزارش یزدفردا رییس حوزه هنری یزد گفت: به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایشان، دو مجلس تعزیه با عنوان «با کاروان نور» با حضور هنرمندان، مسئولان، فعالان فرهنگی، گردشگران خارجی و علاقه‌‎مندان در یزد اجرا می‌شود.
محمدصادق کوچک‌زاده افزود: این مجالس به همت گروه تعزیه‌خوانی «راویان عطش» به سرپرستی هادی صندوق‌ساز برگزار و در شب نخست، تعزیه‌ شهادت «حربن‌ یزید ریاحی» و شب دوم، تعزیه شهادت «حضرت علی اکبر(ع)» اجرا خواهد شد.
وی اظهار داشت: پیش از آغاز مراسم مترجم گروه توضیحاتی را درباره تعزیه و اهمیت قیام عاشورا برای گردشگران خارجی ارائه خواهد کرد.
این مقام مسئول ادامه داد: در اجرای این هنر آئینی و نمایشی 20 هنرمند و تعزیه‌خوان بومی استان حضور دارند.
رییس حوزه هنری یزد بیان کرد: این مراسم چهارشنبه و پنجشنبه 27 و 28 شهریور از ساعت 20:30 در صحن میانی مجموعه کتابخانه وزیری، جنب مسجد جامع کبیر یزد برگزار می‌شود.
کوچک‌زاده افزود: گروه «راویان عطش»از جمله گروه‌های تعزیه‌خوانی ملی شهر یزد است که فعالیت خود را از سال 1393در «حسینیه ایران» آغاز کرده‌ و در اجرا از تعزیه‌نامه‌های سيدمصطفی كاشانی(مير عزا) و آثار زنده‌یاد دکتر جابر عناصری استفاده می‌کند.
این گروه در سال‌های اخیر هم‌زمان با ماه محرم و صفر و همچنین ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) در مناطق مختلف یزد به اجرای تعزیه پرداخته و تاکنون حدود 45 تعزیه‌ ملی در استان‌های یزد، فارس و کرمان اجرا کرده است.
این مراسم با همکاری حوزه هنری استان یزد، کتابخانه وزیری و سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد برگزار می‌شود.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا