نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار با وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی گفت: توجه به توسعه صنعت پوشاک، مشکل بیکاری را ‌در کشور و استان رفع می‌کند.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز پنجشنبه ۱۴ شهریورماه "محمد شریعتمداری" وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت تدبیر و امید و هیئت همراه، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد و جمعی از مقامات و مسئولان استان با "آیت‌الله محمدرضا ناصری" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد دیدار و گفت ‌و گو کردند.
"آیت‌الله محمدرضا ناصری" ‌در این دیدار بیان کرد:  یکی از مسائل بسیار مهم در ارتباط با رفع مشکل بیکاری در جامعه به ویژه در بین جوانان، راهنمایی آنها به سمت مشاغل مورد نیاز جامعه و آموزش برای توانمند شدن در آن شغل است.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به جمعیت نزدیک به ٨٠ میلیونی کشور، ‌ادامه داد: هر نفر در ایران اگر تنها چهار قطعه لباس در سال نیاز داشته باشند نزدیک به ٣٢٠ میلیون قطعه در انواع مختلف می شود.
امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: تامین این لباس‌ها نیاز به تکنولوژی بسیار بالا و سرمایه‌گذاری کلان ندارد و اگر سرمایه‌گذاری درستی در ارتباط با این موضوع صورت گیرد، قطعا بخش بسیار عمده‌ای از آمار بیکاری که در جامعه داریم برطرف می‌شود.
آیت الله ناصری بر ایجاد شهرک‌های پوشاک در استان‌های مختلف کشور تاکید کرد و افزود: کارهای خرد و خانگی به نوبه خود خوب و برای رفع مشکل اقتصادی افراد موثر است اما اگر بخواهیم به صورت کلان این موضوع را در کشور رفع کنیم، باید نسبت به ایجاد شهرک تخصصی پوشاک، اهتمام داشته باشیم.
وی به ‌ایجاد صنایع وابسته به پوشاک اشاره کرد و گفت: قطعا در صورتیکه صنعت پوشاک در کشور به درستی فعال شود، زمینه‌ای به وجود می‌آید که صنایع وابسته از جمله صنعت نساجی، تولید نخ و پارچه و دیگر صنایع وابسته هم فعال شوند.
امام جمعه یزد بر ضرورت شفاف‌سازی در فعالیت‌های مختلف کشور تاکید کرد و افزود: اگر ما درون کشور را بازسازی کنیم و از ظرفیت‌های بالایی که در کشور وجود دارد به درستی استفاده شود، هیچ نیازی به کشورهای دیگر نداریم.
آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: در صورتی که به صنایعی از جمله پوشاک توجه ویژه‌ای صورت گیرد، نه تنها جلوی واردات عظیمی که الان در حوزه پوشاک داریم، گرفته می‌شود بلکه ایران به عنوان یکی از صادرکنندگان پوشاک جهان هم  شناخته می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان ‌در پایان سخنان خود با بیان اینکه درحال حاضر بازنشستگان در کشور ‌با مشکلاتی روبرو هستند، گفت: باید زمینه‌ای فراهم شود که از ظرفیت بسیار گسترده‌ای که در بین بازنشستگان وجود دارد ‌استفاده شود.

★‌خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★

★‌عکس: ‌رضا زارع★

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا