یزد فردا: "کاناکو ایدا" از دفتر "آساهی شیمبون" در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل به همراه گروهی از روزنامه‌نگاران زن رسانه‌های خارجی با هماهنگی وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات کشورمان به ایران سفر کرده اند تا با دستاوردهای سی ساله جمهوری اسلامی ایران آشنا شوند.

"آساهی شیمبون" هم اکنون با تیراژی هشت میلیونی از مهمترین روزنامه های ژاپن به حساب می آید.

"کاناکو ایدا" با حضور در خبرگزاری مهر ضمن مثبت ارزیابی کردن سفر خود گفت: فراهم کردن سفرهای اینچنینی برای خبرنگاران خارجی درشناساندن ایران، ایرانیان و فرهنگ غنی شان به جهانیان بسیارموثرخواهد بود.

وی با اشاره به قدمت تاریخی کشورمان و مشترکات فرهنگی ایران-ژاپن ، نسبت به گسترش روابط دوجانبه فرهنگی و اجتماعی ابراز امیدواری کرد.

گروه روزنامه‌نگاران از کشورهای انگلیس، اندونزی، کرواسی، الجزایر، کویت، آفریقای جنوبی، هند، تاجیکستان، کنیا، مالزی و البته ژاپن در طول سفر هشت روزه خود به کشورمان با دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، تنی چند از مقامات بلندپایه سیاسی و نخبگان و بانوان دیدار و گفتگو داشته اند.

بازدید از مراکز دانشگاهی - تحقیقاتی، علمی، فرهنگی، شبکه‌های مختلف سازمان صدا و سیما و برخی از جرایدکثیرالانتشار کشور از جمله کیهان، بازدید از محل سکوت امام خمینی(ره) در حسینیه جماران و نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی ، شرکت در راهپیمایی میلیونی 22 بهمن و برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی والبته سفرهایی یکروزه به شهر تاریخی اصفهان و منطقه صنعتی عسلویه از دیگر برنامه های گروه طی این چند روز بوده است.

این گروه که از یکشنبه 20 بهمن به ایران آمده اند، فردا به کشورهایشان باز خواهند گشت.

یزد فردا110

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا