معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: ۱۷ غرفه در اختیار ۲۵ هنرمند یزدی در سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ “محمدرضا دهقان مهرجردی” با اشاره به برگزاری سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی گفت: در این نمایشگاه ۷۰۰ مترمربع فضای نمایشگاهی در قالب ۱۷ غرفه در اختیار هنرمندان یزدی قرار گرفته است.

معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، بازاریابی، فروش و آشنایی با سلایق مصرف کنندگان، تبادل اطلاعات بین هنرمندان صنایع دستی کشور، نمایش ظرفیت‌های صنایع دستی به مسئولان و ارگان‌های دولتی را از اهداف سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی عنوان کرد و افزود: در این نمایشگاه ۲۵ هنرمند یزدی از شهرستان‌های یزد، میبد، مهریز و بافق حضور دارند.

این مقام مسئول اظهار داشت: با توجه به اینکه سال گذشته شهر میبد به عنوان شهر زیلو شهرت جهانی یافت، این هنر صنعت به همراه  زیور آلات سنتی و برند‌های ترمه یزد غرفه‌های اصلی صنایع دستی یزد رادر این نمایشگاه به خود اختصاص داده اند.

معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد افزود: مسگری، رودوزی‌های الحاقی، کاربافی، سنگ تراشی، مشبک و معرق، تولیدات چرمی، سفال نقش برجسته و نقاشی‌های زیر لعابی از جمله صنایع دستی حاضر در سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی است.

دهقان مهرجردی اظهار داشت: حصیربافی، کاربافی و زیلو بافی به صورت زنده در مقابل دیدگان بازدیدکنندگان بافته می‌شود.

سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی در فضایی بالغ بر ۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای مفید در سالن‌های ۸، ۹، ۱۰، ۱۱ از ۳ تا ۹ شهریور در محل دانمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا