رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق گفت: آسیاب میرزا مهدی مبارکه بافق به بهره برداری رسید و به زودی به سفره خانه سنتی تبدیل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛  “لیلی رنجبر” گفت: آسیاب میرزا مهدی روستای مبارکه بافق که بنای تاریخی متروکه در این روستا بود مرمت و همزمان با هفته دولت به بهره برداری رسید.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق با اشاره به اینکه با مشارکت بخش خصوصی این بنا در آینده به سفره خانه سنتی تبدیل خواهد شد افزود: این بنا با نظارت فنی اداره میراث فرهنگی بافق و با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان بهره بردرای شد.

وی با بیان اینکه روستای مبارکه دارای پتانسیل و ظرفیت بالایی در زمینه صنایع دستی است افزود: در حال حاضر در آسیاب میرزا مهدی نمایشگاه صنایع دستی برپا است.

اغلب کشت و کار مردم پرورش نخل است که با آب و هوای مبارکه مناسبت دارد به همین منظور صنعت دستی حصیر بافی، هنر بیشتر مردمان این دیار است.

ریگزار‌های وسیع از جمله جاذبه‌های طبیعی روستا‌ی مبارکه است که محل تفرج و تفریح اهالی این منطقه است، اما با توجه بیشتر، ایجاد راه مناسب و امکانات رفاهی اولیه می‌تواند منطقه گردشگری با جذابیت‌های بصری برای گردشگران باشد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا