مسئول کمیته گردشگری مذهبی اداره کل میراث فرهنگی استان یزدگفت: آمار گردشگران خارجی در مراسم‌های مذهبی در سال گذشته با ٣٩ درصد رشد به تعداد ١٢٣٥ گردشگر از ٢٢ کشور جهان رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ "محمد مهدی رجائی فرد" با اشاره به اینکه این کمیته سومین سالی است که به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است گفت: کمیته گردشگری مذهبی-معنوی استان یزد برای اولین بار در کشور با هدف مقابله با تبلیغ ایران و اسلام‌هراسی در رسانه‌های غربی در سال ٩٥ مشغول به فعالیت شد.

سئول کمیته گردشگری مذهبی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد افزود: بیشتر گردشگرانی که به ایران سفر می‌کنند گرایش و انگیزه‌ی فرهنگی دارند و معمولا با مطالعات قبلی درباره‌ی مذهب و فرهنگ مردم به کشوری سفر می‌کنند و در جریان سفر، به کشف اطلاعات جدید درباره‌ی باور‌های مذهبی و آداب و رسوم فرهنگی جامعه علاقه نشان می‌دهند که این کمیته تلاش خود را به منظور انتقال صحیح مذهب و فرهنگ مردم ایران به گردشگران انجام می‌دهد.

او اظهار داشت: گردشگران خارجی که در این مراسم‌های شرکت می‌کنند به عنوان سفیر فرهنگی ایران به کشور خود باز می‌گردند و نگرش مردم کشور خود را نیز نسبت به فرهنگ و مردم ایران تغییر می‌دهند.

مسئول کمیته گردشگری مذهبی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد با بیان اینکه سال گذشته بنا به مناسبات سیاسی و تبلیغات منفی نادرست علیه ایران پیش بینی می‌شد آمار گردشگران خارجی در مراسم‌های مذهبی نیز کاهش یابد، گفت: در سال ٩٥ در مجموع ٦٨٢ گردشگر از ٢٨ کشور و در سال ٩٦ تعداد ٩١٥ نفر از ٣٣ کشور برای شرکت در مراسم‌های مذهبی به یزد آمدند که این آمار در سال گذشته با ٣٩ درصد رشد به تعداد ١٢٣٥ گردشگر از ٢٢ کشور جهان رسید.

محمد مهدی رجائی فرد افزود: سه گروه خاص از ترکیه، اسپانیا و فرانسه صرفا بعلت بازدید از مراسم تاسوعا و عاشورای یزد سه سال متوالی با پوشش مناسب جهت احترام به جامعه‌ی محلی که از اصول گردشگری پایدار است شرکت کردند.

او با اشاره به اینکه برنامه‌هایگردشگران مذهبی از روز ١٦ شهریور آغاز می‌شود، گفت: این گردشگران در روز‌های تاسوعا، عاشورا، ١٣ محرم و اربعین نه تنها در استان یزد بلکه در مراسم‌های سنتی شهرستان‌های مهریز، اشکذر و اردکان شرکت می‌کنند.

مسئول کمیته گردشگری مذهبی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد ادامه داد: قبل از هر برنامه‌ای گرشگران در کارگاه‌هایی با قیام امام حسین، واقعه عاشورا و هدف و چگونگی برگزاری مراسم‌های مذهبی یزدی‌ها آشنا شده تا با ذهنیتی از پیش تعیین شده در این مراسم‌ها حاضر شوند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا