یزدفردا:یکی از اعضای باشگاه پاری سن ژرمن که نامش فاش نشده، در مصاحبه با نشریه اکیپ، احتمال قبول پیشنهاد جدید بارسا برای نیمار را رد نکرد.


به گزارش اعتدال، به نقل از آاس، نیمار قصد جدایی از پی اس جی را دارد و اولویت او نیز بارسلونا است؛ در حالی که رئال و اخیرا یوونتوس را نیز علاقه مند به خود می بیند.

هفته گذشته اولین دور مذاکرات بارسلونا و پی اس جی برای نیمار به بن بست خورد؛ چرا که پی اس جی دو بازیکن بارسا بعلاوه 100 میلیون یورو را برای انتقال نیمار طلب کرده بود. بارسا نمی خواهد در این تابستان یک یورو برای بازگرداندن نیمار هزینه کند و به معاوضه بازیکن فکر می کرد اما پس از اینکه فیلیپه کوتینیو پیشنهاد پیوستن به پی اس جی را رد کرد و قرضی به بایرن رفت و عثمان دمبله، ایوان راکیتیچ و سمدو نیز همچون کوتینیو حاضر به رفتن به پی اس جی نشدند، دیگر چاره ای برای بارسلونا نماند که به عنوان آخرین پیشنهاد که به صورت رسمی نوشته و به پی اس جی ارائه شده، درخواست انتقال قرضی نیمار با بند خرید دائمی غیر اجباری(150 میلیون یورو) را داشته باشد.

پیشنهادی که بسیاری معتقدند مورد قبول باشگاه پاریسی قرار نخواهد گرفت چرا که به پول برای خرید جانشین نیمار که احتمالا دیبالا خواهد بود نیاز دارد.

در همین رابطه یکی از اعضای باشگاه پی اس جی در مصاحبه با اکیپ گفت:« ما آماده مذاکره هستیم ولی هدف اول این است که توقعات مالی ما برآورده شود. اگر بارسا تضمین بدهد که مبلغ مدنظرش را سال بعد پرداخت خواهد کرد، شاید با آن موافقت شود.»

طبق ادعای رسانه های بارسلونا، در پیشنهاد رسمی باشگاه، بند خرید غیراجباری گنجانده شده است که این البته با توقعات پی اس جی مغایرت دارد. باید دید بارسلونا در نهایت می تواند پی اس جی را برای واگذاری نیمار متقاعد کند یا خیر به خصوص که رئال و یوونتوس حاضرند برای جذب نیمار پول پرداخت کرده و بازیکنانی را نیز برای معاوضه پیشنهاد داده اند.

جدیدترین پیشنهاد بارسا برای نیمار

دو روزنامه ورزشی کاتالونیا، اسپورت و موندو دپورتیوو امروز روی جلد خود را به پیشنهاد جدید بارسلونا به PSG برای انتقال نیمار به نوکمپ اختصاص دادند.
 هر دو روزنامه ورزشی کاتالونیا، اسپورت و موندو دپورتیوو امروز هم روی جلد خود را به انتقال نیمار اختصاص داده و مدعی شدند روز دوشنبه در جریان جلسه مدیران بارسلونا پیشنهاد جدیدی از سوی بارسا برای انتقال این ستاره برزیلی به نوکمپ تنظیم و به صورت مکتوب آماده شده و با اینکه از مفاد این پیشنهاد خبر دقیقی به بیرون درز نکرده ولی هر دو روزنامه با توجه به منابع نزدیک به باشگاه ادعایی درباره مفاد آن منتشر کرده‌اند.

 بر اساس این گزارشها بارسا در پیشنهاد مکتوبی که قرار است به PSG ارائه شود، پیشنهادی که از آن به عنوان آخرین پیشنهاد باشگاه کاتالان یاد شده، خواستار این شده که نیمار به مدت یک فصل به صورت قرضی به نوکمپ منتقل شده و در قرارداد او بند خریدی گنجانده شود که بارسا در پایان فصل یعنی در سال 2020 او را با پرداخت 150 میلیون یورو به صورت دائمی به خدمت بگیرد. موندو دپورتیوو می‌گوید بهای پرداختی بارسا برای قرارداد قرضی نیمار هم به مراتب بیشتر از قرارداد قرضی انتقال کوتینیو به بایرن یعنی 8.5 میلیون یورو خواهد بود.

موندو می‌گوید آنچه مدیران بارسا را نگران کرده این است که دو هفته مانده به پایان فصل نقل و انتقالات، کاتالان‌ها می‌دانند رئیس PSG الخلیفی معامله با رئال را به معامله با بارسا ترجیح می‌دهد و از سوی دیگر یوونتوس هم وارد این بازی شده و ستاره آرژانتینی‌اش پائولو دیبالا را به باشگاه پاریسی پیشنهاد کرده است.

هفته گذشته در جریان مذاکره نمایندگان بارسلونا با PSG در پاریس، استراتژی بارسا پیشنهاد بازیکنان خود از جمله کوتینیو و راکیتیچ بود ولی با انتقال کوتینیو به بایرن مونیخ حالا دیگر بارسا این گزینه را از دست داده و به همین دلیل است که مدیران این باشگاه با یک تغییر استراتژی ناگهانی، قصد دارند با این پیشنهاد قرضی یعنی پیشنهاد قرارداد قرضی یک ساله با بند خرید در پایان فصل جاری به سراغ باشگاه فرانسوی بروند.

آنچه باعث شده بارسلونا راه‌حل پیشنهاد بازیکن به PSG را کنار بگذارد این است که کاتالانها ابتدا حاضر بودند روی کوتینیو و راکیتیچ مذاکره کنند و باشگاه فرانسوی به جذب راکیتیچ علاقه نشان داده بود. اما پاریسی‌ها در مذاکرات خود با بارسا خواهان وارد شدن سمدو و دمبله به این معامله هم شده بودند ولی بارسا به صراحت اعلام کرد که این دو بازیکن خود را تحت هیچ شرایطی واگذار نخواهد کرد.

بارسلونا تمایل دارد در مذاکرات آتی با باشگاه پاریسی تلاش کند تا بند خرید قرارداد نیمار اجباری نباشد ولی بعید است PSG راضی شود این ریسک را بپذیرد که نیمار یک سال در بارسا بازی کرده و در پایان فصل بارسلونا اجباری به پرداخت مبلغی کلان برای جذب او نداشته باشد. به همین خاطر مدیران بارسا در صورتیکه موافق به پیش‌برد استراتژی مورد نظرشان نداشته باشند حاضرند با بند خرید اجباری در پایان قرارداد قرضی هم موافقت کنند. با اینحال بارسا می‌داند که در این صورت باید فارغ از عملکرد یک ساله نیمار در نوکمپ، برای این مدت مبلغ قابل توجهی به PSG بپردازد که مسلما به مراتب بیش از 8.5 میلیون یورویی خواهد بود که بایرن مونیخ در سال پیش رو به خاطر استفاده از کوتینیو به بارسا خواهد پرداخت.

هافبک برزیلی میلان و رد پیشنهاد PSG

 

لوکاس پاکوئتا، هافبک جوان و برزیلی میلان در این تابستان مایل به ترک روسونری نیست.

لوکاس پاکوئتا، هافبک جوان و برزیلی میلان در این تابستان مایل به ترک روسونری نیست.

 در زمستان سال قبل بود که پاکوئتای جوان با اصرار رینو گتوزو از فلامینگو راهی میلان شد و این هافبک در چند ماه اخیر به قدری در سری آ خوب بازی کرده که به ترکیب تیم ملی برزیل نیز راه یافته است.

این انتقال با تلاش فراوان لئوناردو انجام شد و حالا او اخیرا مدیر ورزشی باشگاه پاری سن ژرمن شده است. کالچومرکاتو مدعی شد فرانسوی ها قصد دارند برای خرید لوکاس پاکوئتا وارد عمل شوند و لئوناردو نیز این ماموریت را بر عهده دارد اما پاسخ هافبک برزیلی به هموطن خود منفی خواهد بود. پاری سن ژرمن قصد دارد در روزهای پایانی بازار نقل و انتقالات برای خرید پاکوئتا با مدیران میلان وارد مذاکره شود اما بعید است قادر به جذب این هابک خلاق باشد.

 لوکاس پاکوئتا در دوران حضور در فلامینگو مورد توجه رئال مادرید نیز قرار داشت اما این هافبک جوان به پیشنهاد تیم مطرح اسپانیایی نیز پاسخ منفی داد و اخیرا مدعی شد قصد دارد به دوران حضور خود در میلان ادامه دهد.

روسونری که در سالهای اخیر عملکرد چندان خوبی نداشته، فصل بعد هم جایی در رقابت های اروپایی ندارد و در حال حاضر امیدوار است با تقویت در بازار تابستانی و استخدام مارکو جامپائولو، بتواند فصل بعد حداقل قادر به کسب سهمیه لیگ قهرمانان بعد از چند فصل باشد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا