یزدفردا "با حضور استاندار یزد ،کارشناس وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران ، معاون پشتیبانی استاندار ، رئیس سازمان ملی جوانان و جمعی ازمسئولین
از 45 نفر از دانشجویان فارغ التحصیلان و ممتازین علمی فرهنگی مقطع دکترا و کارشناسی ارشد زارچ تجلیل شد
به همت گروه مبشران امید زارچ و با حضور مهندس فلاح زاده استاندار یزد ، دکتر محمد جواد آسایش یکی از کارشناسان وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در کشورهای بوسنی و هرزگوین ، یوگسلاوی ، کرواسی ، و عمان ، مهندس فقیه خراسانی معاون پشتیبانی استاندار ، مهندس اژدر پور رئیس سازمان ملی جوانان ، و جمعی از مسئولین استانی ، در شامگاه پنج شنبه 17 بهمن ماه از 45 نفر از برگزیدگان علمی فرهنگی ،مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد زارچ تقدیر شد.
به گزارش خبرنگار زارچ؛ در این مراسم که با پشتیبانی سازمان ملی جوانان برگزار شد ، از خانواده های سه شهید دانشجو زارچ ، سه مخترع و برگزیدگان برتر عرصه های ملی و بین المللی ، 30 برگزیده مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری در سال87 به واسطه سی امین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تعدادی از خادمان تعلیم و تربیت در سالن شهدای اداره آموزش و پرورش منطقه زارچ تقدیر شد.
در این مراسم استاندار یزد با اشاره به علت به وجود آمدن انقلاب و دستاوردهای آن گفت : قبل از انقلاب ایران مستعمره ابر قدرتهایی چون انگلیس و امریکا بود و آنها به واسطه فعالیت در ایران حق توحش می گرفتند اما امروز به حمدالله به همت تلاش چنین جوانان انقلابی ، به مراتب بالای علمی رسیدیم، به درجاتی چون ساخت ماهواره امید که ما را در این زمینه جزء 8 کشور برتر دنیا قرار داد، این در حالی است که خود انگلیس که ما روزی مستعمره آن بودیم ، هنوز موفق به دستیابی به چنین مربته علمی در این زمینه نشده است.
وی ادامه داد : این حرکت مبشران امید به جهت تجلیل از جوبندگان علم و دانش در مقاطع عالیه حرکتی نو است و می توان با برنامه ریزی گسترده نتایج ارزشمندی از آن گرفت.
وی در پایان با استقبال از برگزاری چنین برنامه هایی به اتفاق مهران اژدرپور ، رئیس سازمان ملی جوانان استان ، به هر کدام از برگزیدگان علمی و برگزار کنندگان مراسم ، سفر زیارتی مشهد مقدس هدیه نمود.
همچنین دکتر محمد جواد آسایش زارچی محقق و نویسنده و یکی از کارشناسان وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در کشورهای یوگسلاوی ، کرواسی ، بوسنیو هرزگوین و عمان در سخنرانی خود با اشاره به تاریخچه مبارزاتی مردم زارچ بر علیه رژیم شاهنشاهی گفت : زارچ جزء اولین شهرهایی بود که در مبارزات انقلاب در آن حکومت نظامی بر قرار شد، همانطور که در مبارزه با کشف حجاب رضا شاه نیز در استان پیشقدم بود.


وی با اشاره به خاطرات چگونگی مبارزات جوانان زارچ در اواخر حکومت رژیم شاهنشاهی ، عزم و اراده جوانان زارچ را در رسیدن به اهدافشان قوی قلمداد نمودو گفت : این حرکت علمی در راستای همان مبارزات ضد طاغوتی است و جوانان شهر ما امروز با دست یافتن به مراتب بالای علمی ، وظیفه خود را انجام می دهند.
همچنین در این مراسم فقیه خراسانی معاون پشتیبانی استاندار، این حرکت علمی را ارزشمند ارزیابی نمود و گفت : این مراسم یک نوآوری بود که اتشاءالله برای مقاطع دیگر نیز انجام شود .
وی با اشاره به رشد کمی وکیفی دانشجویان نسبت به گذشته گفت : به حمدالله برای پانزدهمین با متوالی استان یزد رتبه اول کنکور را بدست آورد همچنین ، جمعیت دانشجوی استان به حد بالایی رسیده است و این برگزیدگان هم جزئی از همان موفقیت هاست که امیدواریم روز به روز به رشد و تعالی بیشتر برسد .
همچنین ، سید غلام رضا طبایی بخشدار زارچ و رئیس شورای آموزش و پرورش منطقه نیز در سخنرانی خود گفت : با توجه به پتانسیل قوی زارچ در زمینه علمی ، زارچ در حال حاضر با داشتن هزار دانشجو و هزار فارغ التحصیل از دانشگاه های معتبرکشور می باشد و نیازمند حمایت بیشتر مسئولین و ایجاد واحد های دانشگاهی می باشد .
محمد باقر ابوترابی رئیس آموزش و پرورش منطقه زارچ، نیز با اشاره به جایگاه علمی زارچ در منطقه گفت : زارچ در پذیرش کنکور در سال جاری رتبه دوم در مجموع همه رشته ها ، رتبه اول علوم انسانی ، رتبه اول نقشه کشی کار و دانش ، و رتبه دوم استان در شورای آموزش و پرورش را داراست و امیدواریم این موفقیت ، به رتبه اول استان در تمامی زمینه ها برسد .
در ادامه مراسم از خانواده های شهیدان کاظم دهستانی، محمد کریمی و علی شریف سه تن از شهدای دانشجوی زارچ تجلیل و پس از آن منصور کریمی عضو هیات موسس و مشاور فرهنگی جمعیت مبشران امید و دبیر آموزش و پرورش با اعلام بیوگرافی تحصیلی هر یک از برگزیدگان ، آنها را به سوی جایگاه فراخواند تا لوح تقدیر و هدایای خود را از دست مسئولین کشوری و استانی نظام دریافت نمایند.
همچنین در این مراسم دکتر محمد حسین ابوترابی دکتری برق از دانشگاه صنعتی اصفهان و برگزیده برگزیدگان این جمع که موفق به طراحی پروژه حساس در زمینه هوا و فضا ، انرژی هسته ای و پزشکی شده بود در سخنرانی خود ، موفقیتش را حاصل عنایت خداوند ، تلاش جامعه فرهنگی و پدر و مادر خود ذکر کرد .
همچنین به برگزیدگان علمی چون علی کریمی زارچی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی یزد و پژوهشگر برتر بین المللی که تا کنون موفق به کسب عناوینی چون برگزیده مسابقات بین المللی ارشمیدس روسیه، کسب مدال طلا و نقره مسابقات ژنو، برگزیده جشنواره خوارزمی شده است ، حسین انتظاری زارچ دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی یزد به عنوان برگزیده آموزش عالی در بین 2 میلیون دانشجو ، دکتر مصطفی علیزاده مخترع و پژوهشگر ، دکتر علی اکبر دایا دانشجوی دکتری مهندسی اکتشاف دانشگاه امیر کبیر ، دکتر مهدی ابوترابی دانشجوی دکتری مکانیک دانشگاه امیرکبیر ، خانم مرضه ابوترابی دانشجوی فوق تخصص مغز و اعصاب و سرکار خانم خوش اندام مخترع و برگزیده جشنواره خوارزمی تقدیر شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا