پس از برگزاری اولین دوره طراحی و بازآفرینی نقوش زیلو در شهرستان میبد از سوی هیئت داوران نفرات برتر این دوره مشخص و معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ "محمدرضا دهقان مهرجردی" معاون صنایع دستی استان در این خصوص گفت: پس از برگزاری اولین دوره طراحی و بازآفرینی نقوش زیلو که با استقبال خوب طراحان و علاقه مندان به این هنر صنعت مواجه گردید، اسامی نفرات برتر توسط داوران این برنامه مشخص شد.

دهقان مهرجردی افزود: براین اساس خانم ها راضیه امامی با طرح آسیاب، حمیده طالبی با طرح دنیز و نیره حسن زاده با طرح فرفره بعنوان نفرات اول تا سوم این دوره معرفی شدند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد اظهار داشت: طبق اعلام قبلی علاوه بر تقدیم هدایای نقدی، با پیشنهاد فرمانداری میبد مبلغ 50 میلیون ریال وام قرض الحسنه از سوی بانک کارآفرین امید به نفرات برگزیده تعلق خواهد گرفت. 

وی با اشاره به خلق حدود 70 اثر در این دوره ابراز داشت: با توجه به کثرت طرحها و نیز کیفیت خوب آثار خلق شده، از میان این آثار طرح های شمعدان ناهید محیطی، ستاره اعظم زارع، شهریار عباسعلی زارع، ایکس او علی گلشن و طرح سرو ملیحه غنیمت به عنوان آثار شایسته تقدیر شد.

دهقان مهرجردی در پایان عنوان داشت: طرح های برگزیده به نام هنرمند طراح، ثبت و مقرر شد پس از اجرا بر روی زیلو این آثار در موزه زیلوی میبد به معرض نمایش گذاشته شود.

گفتنی است: رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌ دستی، نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر  میبد در این جشنواره حضور داشتند.

 لازم به ذکر است: اولین دوره طراحی و بازآفرینی نقوش زیلو با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد در تاریخ 27 خردادماه 98 در محل کاروانسرای  شاه عباسی میبد و با حضور 70 نفر از هنرمندان و طراحان استان برگزار شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا