رئیس مرکز آموزش علمی و کاربردی اردکان در دومین استارت آپ ملی با محوریت صنعت محصولات کنجدی گفت: با برگزاری استارت آپ ها میتوان رقابت پذیری را میان تولیدکنندگان افزایش داد و از آن برای تولید بهتر و با کیفیت استفاده کرد.

 داوود عندلیب اردکانی در گفتگو  با خبرنگار یزدفردا اظهار داشت: این استارت آپ با رویکرد ملی و برای نخستین بار در یزد با هدف ایجاد ارتباط میان تامین کنندگان،تولیدکنندگان و مصرف کنندگان برگزار شده است.
رئیس مرکز آموزش علمی وکاربردی اردکان عنوان کرد: در این استارت آپ افراد خلاق و دارای ایده توانسته اند ایده های خود را برای حل مسائل مرتبط با حوزه های مختلف مانند فروش و بازاریابی، بسته بندی، مسائل پساب و‌گنجاله ها و... در قالب دستگاه های اختراع شده به معرض نمایش بگذارند.
وی ادامه داد: استارت آپ توانسته با ایجاد فضا برای این افراد، به آنها کمک کنند تا دستگاه های اختراع شده خود را بفروشند یا بتوانند در صد سهام برای آن دریافت کنند.
عندلیب با اشاره به افزایش رقابت پذیری با برگزاری استارت آپ ها گفت: با افزایش رقابت پذیری میتوان کیفیت و کمیت محصولات کنجدی را بهبود بخشید.
رئیس مرکز آموزش علمی و‌کاربردی اردکان با اشاره به ایده های ارائه شده در این استارت آپ ،خاطرنشان کرد: ۸۹ ایده ارسال شده که ۱۴مورد آن خدماتی و۷۵ مورد آن تولیدی و صنعتی بوده که در حوزه های مختلفی مانند تامین و دستگاه، مصرف، طعم و ذائقه، بسته بندی و فروش و صادرات ارائه شده است.
وی با اشاره به اینکه داوران از حوزه های مختلف بهداشتی، فنی، عملیاتی و... هستند، ادامه داد: ۶۷ اثر مورد تایید داوران قرار گرفته که تنها ۱۳ مورد آن در این استارت آپ ارائه داده میشود.
عندلیب اردکانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فایده پراکندگی و گستردگی تولیدات محصولات کنجدی بیان کرد: پراکندگی عیب نیست و با ایجاد هم بستگی میان تولید، فرآیند، فروش، بازایابی و تولید کنندگان میتوان رقابت پذیری را افزایش داد.
رئیس مرکز آموزش علمی و‌کاربردی اردکان تصریح کرد: در ۶ماه اول سال ۹۷ بیش از ۱۸ هزار تن دانه کنجدی وارد شده است و این امر نشان دهنده گستردگی فعالیت تولیدی است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا