امید حسین مرشدی

در این چند سطر کوتاه سعی شده بدون جانبداری، به قسمتی از ماجرای تلخ فوتبال بپردازم که علی رغم زمان کوتاه طی شده، ظاهرا از ذهن برخی رفته، یا دوست ندارند به یادآورند!

هر چند فوتبال یزد، روز خوش کمتر به خود دیده،  اما کمتر هوادار و دلسوز فوتبال چه در روزگار کوتاه جولان لیگ برتری،یا  در حضور تنها تیم در لیگ یک و حتی زمانی که دو تیم در لیگ یک داشتیم، امروز فوتبال یزد را تصور می کرد!

تربیت یزد که تغییر نامها داده بود، با رکورد زنی عجیب، با سکته های متعدد در بازه های کوتاه بدون احیا، رفت تا به تاریخ بپیوندد!

فولاد یزد که ساختار اصولی برای تیمداری داشت، این بار بیش از همیشه برای تیمداری ناز می کرد، با وساطت مسئولان تیم وحدت وارد کارزار شد، که اهالی فوتبال، به خوبی از سرنوشتش آگاه هستند، چون زمانی بیش نمی گذرد، بله به لیگ دو سقوط کرد.
قرار بود در هفته اول لیگ دسته دوم میزبان باشد، اما اجازه بازی نیافت، چرا؟؟!

چون فروردین ۹۴، قبلا نسخه برچیدن فوتبال یزد در لیگ با کنار گذاشتن یلیچیچ کروات پیچیده شده بود.

ماجرا از این قرار بود که، مدیر عامل جدید غیر فوتبالی آمد، او که  اختلاف زیادی با مدیر قبلی داشت، به بهانه بی نظمی مرد جوان کروات او را به خانه اش دیپورت کرد!

جوان کروات خواستار مابقی تعهدات مالی بود...
از فیفا در خواست مکرر پرداخت، و از تیم فوتبال فولاد جوابی به گوش نمی رسید، تا مبلغ جریمه قابل توجه شد!

فیفا با کسی شوخی نداشت و مدیر حقوق دادن، راحت ترین راه ممکن برای پرداخت را پاک کردن صورت مسئله می دانست که همانا انحلال تیم فوتبال فولاد بود....

کم نبودند کسانی به سهم خود، کم وبیش، بااهمال، تنها شاهد ریختن دو مینویی بودند که مسیر نزولی را تا پایان طی کرد!

خاطره فوتبالی را نمی شود پاک کرد...!

منتخب یزد، پاس یزد، استقامت یزد، ابومسلم یزد، استقلال یزد، متحد یزد، کاشی یزد، شهرداری یزد، یزد تایر، شهید قندی، تربیت، سنگ آهن بافق، یزد لوله، فولاد، وحدت....

پیوس، شیخ لاری، دست نشان، گده، پورحیدری، جلالی، مهابادی، آقازاده، اسمیلسکی، کلانتری، گل محمدی، برگی زر، کریمی، پیروانی، امیری، خطیب.....

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا