یزدفردا :در پی  سفر هیات دولت به استان دادگستری چهار مصوبه را در دستور کار قرار داد، رهایی محکومین به دلیل عجز از پرداخت دیه با ارائه تسهیلات به آنها،تکمیل و تجهیز ساختمان دادگستری شهرستانهای اردکان و طبس،احداث و توسعه مجتمع بزرگ قضایی مرکز استان و....
حيدري رئيس دادگستري استان در گفتگو با خبرنگاران در مورد مصوبات دور اول سفر رياست محترم جمهور و هيات دولت گفت: « دادگستري استان در اين سفر چهار مصوبه را به خود اختصاص داد.»

حيدري گفت:« مصوبه‌ي اول، اختصاص 6 ميليارد ريال اعتبار جهت رهايي زندانيان محكوم به دليل عجز از پرداخت ديه بود كه با اين تخصيص در آن برهه‌ي زماني، كليه‌ي زندان‌هاي استان از اين‌گونه محكومين خالي شد. لازم به ذكر است اين اعتبار به صورت مجزا از ديگر ستادها و نهادها نظير ستاد ديه و .. بود كه به صورت تسهيلات و بعضاً بلاعوض پرداخت گرديد.

دومين مصوبه، تكميل و تجهيز ساختمان دادگستري شهرستان اردكان و طبس بود كه به صورت كامل صورت گرفت و هم اكنون مردم و پرسنل شهرستان‌هاي ذكر شده در حال بهره برداري از اين دو مجموعه هستند.»

رئيس كل دادگستري استان در ادامه گفت: « مصوبه‌ي سوم، احداث و تكميل واحد مسكوني سازماني بوده كه 90 درصد آن بهره برداري شده است و مابقي در حال ساخت، با پيشرفت بيش از 70 درصد مي باشد.

چهارمين مصوبه، افزايش فضاي مورد نياز مجتمع قضايي از شش هزار به يازده هزار مترمربع بود كه تحت عنوان طرح توسعه مصوب، و قرار شد تا با رايزني با سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور نسبت به تخصيص اعتبار اقدامات لازم به عمل آيد.

لازم به ذكر است اين طرح در كميسيون ماده 32 در حال تصويب و طي مراحل قانوني است.»

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا