انعکاس مطبوعات دریزدفردا

یزدفردا "هفته نامه جام یزد"سر مقاله   :روحش شاد شهید آیت الله مدنی دراولین همایش ائمه جمعه در تبیین تقوا فرمود : اگر در شهر من و در کشور من کار خیری برای مردم انجام شد باید به خاطر آن کار خیر خوشحال باشیم نه اینکه از سهیم نبودن خودم در کار ناراحت باشم . اگر گفتم کاش این کار را من کرده بودم تقوای من زیر سوال است .
حالا آن تقوای پیشنهادی و مورد توقع آن شهید بزرگوار پیشکش اما در برخورد با خدمات چرا انصاف را فراموش کرده ایم . گويا مد این روزگار است که برخی همیشه پشت آئینه سیاه و کدر را می بینند و هرگز به رویه شفاف آئینه کار ندارند . شاید چون نگاه کردن به روی آینه چهره شان را به خودشان نشان می دهد غافل از اینکه دیگران آن چهره را می بینند .
هر روز در مجموعه ای از روزنامه ها تیترهای تازه ای می بینیم از جمله اینکه این دولت هیچ کار مثبتی انجام نداده ، کارها خوابیده ، توسعه راكت و ... و تازه ترین ادعا اینکه باید به چهار سال قبل بر گردیم و از نو شروع کنیم ! یا مملکت را نجات دهیم !! به کدام چهار سال قبل ؟ ... شاید منظور اصلی 3 تا 4 سال باشد یا 14 سال یا ... نقطه آغاز کجاست ؟ آیا باید یکبار دیگر به سیاست آزمون و خطا برگردیم ؟! به سیاست یک بام و دو هوا ؟! به سیاست وادادگی در برابر مستکبران جهان ؟!! آیا یکبار دیگر باید به دوران تعلیق و سپس تعطیل فن آوری هسته ای و شاید به دنبال آن فن آوری های دیگر؟!! به دوران تصفیه همه آنها که با ما نیستند حتی تا ابدارچی ها همراه یا دادن درود برمخالف من ؟!!
برگردیم به دورانی که آقایان در نیویورک در مصاحبه با خبرنگاران حتی حکم امام (ره) را درباره سلمان رشدی مرتد زیر سوال بیرند و اشتیاق خود را برای درک فرهنگ آمریکائیان ابراز دارند ؟ به دورانی که وزیر ارشاد ش تازه ادعا داشت که هنوز سفره تسامح وتساهل را نگسترده است ! و با این وجود عاشورای امام حسین و غدیر و... را زیر سوال بردند و حتی اعتراض به خدا را جایز شمردند و از سوی سرانشان تقدیر و تحسین شدند و با القاب محقق ، متدین ، و متعهد مورد تجلیل قرار گرفته اند .
این چه جفایی است که به نظام و مردم می کنید ؟ ادعای نجات مملکت چه مفهومی دارد ؟ مردم آگاه و هوشیار وقتی همانندی این گفته ها را با ادعای سران استکبار می بینند چه تصوری دارند ؟ مردم غزه را دیدید ؟!! حرفهای کودکان تنهای بازمانده غزه را شنیدید که علی رغم گرسنگی ، از دست دادن پدر و مادر و خانه و کاشانه همچنین برعزت دینی و ملی خود پای می فشردند !!
آیا گمان کرده اید مردم ایران از آنان دست کمی دارند ؟! اگر این است هنوز مردم را نشناخته اید . مشکلات اقتصادی قابل انکار نیست ، اما شما با بزرگ کردن این مشکلات چه چیز را می خواهید ثابت کنید ؟ و آیا این مشکلات مربوط به همین سه چهار سال است ؟
این قلم سرسپرده متعصب دکتر احمدی نژاد نیست ، قصد ندارد کمی ها و کاستی ها را منکر شود ... ، اما شما چرا فراموشي گرفته اید و گذشته خودتان را فراموش کرده اید ؟ یکبار بیائید و گروهی را مامور تفريغ بودجه های دولت هفتم و هشتم بکنید و به معرض دید مردم بگذارید . یک بار بیائید و با شهامت به اختلاف ارقام درآمد نفت با مبالغ واریزی به خزانه دولت را برای مردم روشن کنید .
اگرادعای راه امام دارید در نقد منصفانه دولت برای بهبود خدمات شریک شوید نه آنکه یکسره به سیاه نمایی بپردازید . شما نتوانسید از بحرانهای پیاپی ادعایی ، چند تایی را نام ببرید آیا از بحران جهانی اقتصاد فقر جهانی - بیکاری سراسری و تاثیر آن بر کشور ما ( هر چند بخاطر قطع وابستگی های پولی که در دولت نهم صورت گرفت بسیار کمتر از کشورهای دیگر است ) غافلید ؟!! واقعا آیا خیال می کنید باید همانطور به خرید بنزین از خارج و دادن یارانه ادامه داد و از توسعه پالایشگاه های داخلی خودداری کرد ؟ کاری که در هشت سال قدرت کردید ! آیا باید وابستگی های کشور را در زمینه ارزاق عمومی - دارو و ... همانطور حفظ کرد تا مردم بدون اطلاع از عمق خطر و از دست رفتن منابع فقط به ظاهر خویش باشند و بر روی ما بخندند ؟ آيا بايد باز هم با سياست هاي دفع الوقت به گران شدن زمين و مسكن و فربه شدن زمينداران ادامه داد و چشم به نياز مردم بست؟! نکات ، متعدد و کلام ، مستدام است.
به صدرعنوان برمی گردیم ولی بد نیست يادي هم از شاعر معاصر پروین اعتصامی و اشعار مناظره ای او را داشته باشیم( سير و پياز ) لابد خوانده اید؟!!

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا