معاون فرماندار تفت در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان که به میزبانی کتابخانه دکتر واحد برگزار شد، بر لزوم همکاری نهادهای شهرستان برای اجرای موفق جشنواره کتابخوانی رضوی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، ناصر دهقانی، با اشاره به اهمیت مقوله کتابخوانی و آمیخته شدن این مهم با ارزش‌های معنوی، جشنواره رضوی را بستری مناسب برای تلفیق این دو ارزش و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی و فرهنگ رضوی در جامعه دانست.

معاون فرماندار تفت با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی باعث آشنایی و انس اقشار مختلف جامعه با سیره و شخصیت ائمه اطهار(ع) و به ویژه حضرت رضا(ع) می‌شود، ابراز امیدواری کرد: با مشارکت گسترده مسئولان ارگان‌ها و آحاد مردم، شاهد برگزاری موفق دوره نهم جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان باشیم.

هادی قاسمی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت نیز در این جلسه گفت: دبیرخانه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در راستای ترویج فرهنگ رضوی و گسترش فرهنگ کتابخوانی، اقدام به برگزاری مسابقات مکتوب و آنلاین کتابخوانی با محوریت 12 کتاب در خصوص زندگی و سیره حضرت امام رضا(ع)، حضرت جوادالائمه(ع)، حضرت فاطمه معصمه(س) و حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) در سطح کشور کرده است.

وی افزود: این جشنواره در قالب سئوالات  چهارگزینه‌ای، نقاشی و پویش کتاب‌خوان مجازی برای رده‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال در حال برگزاری است.

قاسمی بیان داشت: برای تبلیغات و شرکت حداکثری افراد در این جشنواره نیازمند همیاری و همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان هستیم که با تعامل دوسویه بتوانیم در مورد گسترش سیره رضوی و فرهنگ کتابخوانی قدم ارزشمندی برداریم.

وی ادامه داد: نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با مشارکت چشمگیر مردم سراسر کشور از ابتدای اردیبهشت ماه کار خود را آغاز کرده و تا پایان خرداد ادامه داردکهعلاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان یزد و یا پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره به آدرس razavi.iranpl.ir مراجعه کنند.

اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی تفت نیز در این جلسه به بحث و تبادل نظر در مورد موضوعات مطرح شده پرداختند.

پخش تیزر جشنواره رضوی در تلویزیون شهری، نصب بنر تبلیغات جشنواره در سطح شهر با همکاری شهرداری و ابلاغ بخشنامه جشنواره رضوی توسط فرمانداری تفت به تمامی دستگاه‌های اجرایی در شهرستان، از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا