رئیس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه مساجد به محلی برای رفع مشکلات مردم در محلات تبدیل شود گفت: تربیت گروه‌های کارآفرینی در داخل محلات اجرا شود.

علی ربیعی عصر امروز در آیین افتتاحیه مرکز یادگیری و توسعه اجتماعی اقتصادی شهرستان بهاباد با اشاره به ضرورت توجه به بحث کارآفرینی و آموزش در این حوزه اظهار داشت: در صورتی که با تفکر درست وارد عرصه تولید و کارآفرینی شویم، می‌توانیم تحریم را به عنوان یک فرصت خوب تلقی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید از دل جامعه و متن آن، جوشش و خروش توسعه را دامن بزنیم و به بیرون بیاوریم گفت: کاری که الان در این منطقه صورت گرفته در این مسیر قدم بر می‌دارد.

وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: این گروه‌ها در قالب بخش‌های مختلف جامعه و حتی در مدارس در حال تشکیل گروه‌های کارآفرینی هستند و ما هم باید این مدل را به دل محلات ببریم.

رئیس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید خاطرنشان کرد: زمانی ایده مسجد به مثابه حل مسائل اجتماعی را مطرح کردم و معتقد هستم که کارکرد مساجد در کشور نیازمند تغییر است و مسجد باید به سمتی برود که مشکلات اجتماعی مردم برطرف شود.

ربیعی عنوان کرد: پایگاه‌های بسیج و نهادهای مردمی که توسط ارگان‌های مختلف به وجود آمده‌اند باید به پایگاه‌هایی مردمی تبدیل شوند که در حوزه‌های کارآفرینی به تربیت و آموزش بپردازند.

وی با اشاره به اینکه مهارت تنها در حوزه فنی نیست و مهارت ذهنی هم از اهمیت بسیاری برخوردار است افزود: اگر بتوانیم در حوزه توانمندسازی حرکت کنیم و مهارت‌های ذهنی را هم بارور کنیم، کار بزرگی است که در این شرایط انجام داده‌ایم و برای رفع مشکلات قدم برداشته‌ایم.

رئیس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید تصریح کرد: کارآفرینی خرد و توسعه جوامع محلی را به عنوان یک استراتژی بزرگ برای حل مسائل اجتماعی با مفاهیم بیان شده باید دنبال کنیم و از این جهت آمادگی لازم وجود دارد.

ربیعی با اشاره به اینکه معلمان و دانشجویان کارگران فکری جامعه و روحانیت هم نوعی کارگران اندیشه هستند خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که الان همه باید به آن توجه کنند، بحث ضرورت امیدآفرینی در جامعه است.

وی ادامه داد: امید در جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اگر کسی در جهت تضعیف این مهم قدم بردارد، قطعا به سرمایه‌های اجتماعی جامعه خسارت‌های بالایی وارد کرده است.

رئیس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید با اشاره به اینکه بین سواد و تحصیل فاصله و تفکیک قائل شویم گفت: در تمام مسائل اجتماعی باید کلان نگر باشیم و حتی در دعا کردن هم باید به صورت کلی جامعه را مدنظر قرار دهیم.

 

انتهای پیام/










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا