یزدفردا "یزدفردا "مهندس عطارزاده معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا به اتفاق دکتر ریاحی رئیس مؤسسه تحقیقات آب مرکز ملی باروری ابرها ی یزد بازدید نمود

به گزارش خبرنگاریزدفردا "مهندس عطارزاده معاون  وزیر نیرو در امور آب و آبفا به اتفاق  دکتر ریاحی رئیس  مؤسسه تحقیقات آب در تاریخ سوم بهمن‌ماه ضمن بازدید از مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها ی یزد در جلسه‌‌ای با حضور مدیران و کارشناسان مرکز شرکت نموده و از بخشهای مختلف مرکز و تکنولوژی و تجهیزات باروری ابرها از نزدیک آشنا شد .

وی  طی سخنانی به اهمیت طرح بخصوص در سالجاری که کشور با خشکسالی روبرو است اشاره نموده و بر رفع کلیه مسائل و مشکلات آن و اجرای کامل طرح با ظرفیتهای موجود در کلیه نقاط کشور تأکید کرد.
سپس معاون وزیر نیرو به اتفاق رئیس مؤسسه تحقیقات آب در پرواز عملیاتی باروری ابرها بر روی استانهای یزد ، اصفهان، مرکزی و قم که بمدت 5/4 ساعت بطول انجامید شرکت نمود.
در این عملیات که با یک فروند هواپیمای آنتونوف 26 مجهز به دستگاههای پیشرفته بارورسازی ابرها صورت پذیرفت 384 عدد پیروپاترونهای یدیدنقره از نوع PV-26 و به طور همزمان سه کپسول ازت مایع جهت باروری ابرها مصرف گردید

 در حین پرواز  مهندس سالاری مدیر مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها و نماینده مجری طرح، فرایند اجرای کار و نحوه استفاده از تجهیزات را تشریح کرد. 
مهندس عطارزاده پس از پایان عملیات از اینکه کشور به تجهیزات و تکنولوژی و دانش فنی باروری ابرها دست یافته است اظهار خرسندی  نموده و ضمن قدردانی از زحمات سخت و ایثارگرانه کارشناسان مرکز بر استفاده از این تکنولوژی در ماههای باقیمانده از سال به منظور افزایش بارش در کلیه نقاط کشور تأکید نمود.
در پایان عملیات با فرود هواپیمای باروری ابرها در فرودگاه مهرآباد و ترک هواپیما توسط میهمان و شارژ هواپیما، عملیات باروری ابرها بر روی استانهای اصفهان و یزد ادامه یافت.
براساس گزارش دریافتی از استانهای مسیرپرواز، در زمان عملیات بارش های مناسب برف و باران در منطقه عملیات گزارش گردیده است.

گزارش تصویری از بازدیدمعاون وزیر نیرو از مرکز باروری ابرها در یزد و شرکت در پرواز عملیاتی باروری ابرها :

یزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا