​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: دو محور روستایی ده بالا و نصرآباد در شهرستان تفت به علت احتمال وقوع سیل مسدود هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، علی علیخانی با اشاره به آغاز طرح نوروزی از 25 اسفند 97 تا پایان تعطیلات نوروزی 98 اظهار داشت: خوشبختانه امسال با وجود تمام مشکلات موجود، سفرهای نوروزی افزایش داشته و جمعیت انبوهی از هموطنان به استان یزد سفر کرده اند.

وی افزود: اقدامات و تمهیدات خوبی در زمینه روان سازی ترافیک، افزایش ایمنی سفرهای نوروزی انجام شده و خوشبختانه تاکنون نیز با مشکل جدی در محورهای استان مواجه نبوده ایم.

علیخانی خاطرنشان کرد: از روز گذشته بارش رحمت الهی در استان یزد آغاز شده و شهرستانهای تفت و مهریز شاهد بارشهای خوبی بوده اند.

وی ادامه داد: تمام همکاران راهداری آمادگی کامل برای مقابله با بروز بحران های احتمالی را دارند و هماهنگی لازم با پلیس راه نیز برقرار است.

علیخانی با اشاره به وقوع سیل در برخی مسیرهای ارتباطی بین تفت و مهریز خاطرنشان کرد: خوشبختانه مشکل جدی در این محورها ایجاد نشده اما برخی محورها که احتمال خطر در آنها وجود داشته، مسدود شده اند.

وی از جمله این محورها به جاده ده بالا در شهرستان تفت و محور نصرآباد و ندوشن اشاره کرد.

علیخانی یادآور شد: در شهرستان مهریز نیز محور منشاد و کنج کوه شاهد بروز سیل بوده ایم که در بخشی از مسیر سیل به جاده رسید اما با تمهیدات اندیشیده شده و اقدامات به موقع راهداران، این مسیر بهسازی و ایمن سازی شد و اکنون مشکل جدی در آن وجود ندارد و تردد در این محور برقرار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد عنوان کرد: در شهرستان های دیگر نیز بارش ها آغاز شده و مشکل جدی در محورها وجود ندارد و همکاران ما سیل های کوچکی که در برخی از محورها از جمله یزد - طبس، چوپانان، بهاباد، خاتم و ابرکوه رخ داده را مهار کرده اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تمام محورهای استان یزد به جز دو محور روستایی ده بالا و نصرآباد باز و تردد در آنها برقرار است.

علیخانی اظهار داشت: در این محورها نیز همکاران ما در تلاش هستند و تنها به خاطر ایمنی مسدود هستند و بعد از فروکش کردن سیل، این دو محور نیز بازگشایی خواهند شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا