انعکاس مطبوعات استان دریزدفردا -هفته نامه بشارت نو

 یزدفردا -هفته نامه بشارت نو "*كنگره شهيد صدوقي در حالي كه سالانه دو مراسم در 11 تيرماه (مصادف با سالگرد هجري شمسي) و 10 رمضان(سالگرد قمري اين شهادت) در يزد به همين مناسبت برگزار مي‌شود؛ از سوي برخي محافل غير رسمي با انتقاداتي مبني بر ضرورت انجام اقداماتي دقيق‌تر و عميق‌تر پيرامون اين شخصيت گرانقدر و ارزشمند انقلاب اسلامي مواجه شد. البته برخي شخصيت‌هاي غير مسوول علت برگزاري اين كنگره را لزوم برپايي آن با توجه به بودجه اختصاصي بدين منظور دانستند.
سومين شهيد يا چهارمين شهيد محراب؟
*در حالي كه سالهاست شهيد صدوقي به عنوان «سومين شهيد محراب» شناخته مي‌شود در تراكت‌هاي تبليغاتي و بنرهاي سطح شهر از اين مراسم به عنوان كنگره بزرگداشت «چهارمين شهيد محراب» ياد كرده بود!
اين در حالي است كه تمامي خبرگزاريهاي رسمي و غيررسمي همگي در خبرهاي خود از عنوان سومين شهيد محراب براي شهيد صدوقي استفاده كرده‌اند كه اصلي‌ترين آنها خبرگزاري دولتي ايرنا مي‌باشد. همچنين گفته مي‌شود يادگار سومين شهيد محراب حجت‌السلام والمسلمين محمدعلي صدوقي نيز در سخنراني خود در اين مراسم از شهيد صدوقي به عنوان سومين شهيد محراب ياد كرده است.
مسوولان استانداري به عنوان متوليان برپايي اين مراسم؛ علت اطلاق چهارمين شهيد محراب به شهيد صدوقي را قرار گرفتن «قاضي»؛ امام جمعه تبريز كه در اوايل انقلاب در محراب به شهادت رسيده است به عنوان اولين شهيد و تغيير رتبه شهيد صدوقي اعلام كرده‌اند.
در اين منازعه، اين نكته به ذهن متبادر مي‌شود كه تغيير عنوان شهيد صدوقي از سومين شهيد محراب به چهارمين شهيد محراب از برجسته‌ترين تفاوت‌هاي اين كنگره با ساير مراسم‌هاي بزرگداشت در طول سال مي‌باشد؟!
حضور پدر استاندار در مراسم
پدر مهندس فلاح‌زاده استاندار يزد نيز از جمله شركت‌كنندگان در اين مراسم است كه تصوير اين پيرمرد ساده و صميمي در كنار ساير روحانيون در صف جلو ديده 
مي‌شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا