مشاور وزیر کشور در امور روحانیون ‌گفت:‌ ائمه جمعه و جماعت به عنوان نمایندگان مقام معظم رهبری می توانند حرف مردم را به مسئولان انتقال دهند و شایسته است جامعه روحانیت فراجناحی عمل نماید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز چهارشنبه ۲۲ اسفندماه نشست هم اندیشی استاندار یزد با روحانیون، ائمه جمعه و جماعت استان با حضور "آیت الله محمدرضا ناصری" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "حجت‌الاسلام والمسلمین داود نمازی" مشاور وزیر کشور در امور روحانیون، ائمه جمعه و جماعت، "احمد ترحمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار در سالن ‌کنفرانس تالار فرهنگیان یزد برگزار شد.
"حجت الاسلام والمسلمین داود نمازی" در این نشست جایگاه روحانیت را بالا دانست و تأکید کرد: شما به عنوان نمایندگان مقام معظم رهبری می توانید حرف مردم را به مسئولان انتقال دهید و دغدغه‌های مدیران را نیز برای مردم بیان کنید.
مشاور وزیر کشور در امور روحانیون ادامه داد: تریبون های نماز جمعه متعلق به فرد یا جناح خاصی نیست بلکه تریبون نظام است و شایسته ا‌ست ائمه جمعه با تعهد و تدینی که از آنها سراغ داریم در نماز جمعه دلسوزانه و منصفانه مشکلات مردم را بیان کنند.
حجت الاسلام والمسلمین نمازی افزود: جامعه روحانیت باید فراجناحی عمل کند و بدون اینکه به دنبال تخریب و اهانت باشند ضمن بیان مشکلات، برای آنها راهکار ارائه دهند.
وی خاطرنشان کرد:‌ ائمه جمعه با تبیین خدمات نظام و دولت نقش مهمی در تقویت همدلی و همزبانی مردم و مسئولان دارند زیرا مردم دولت، مجلس و قوه قضاییه را همه از اجزای نظام می‌دانند.
مشاور وزیر کشور گفت: تریبون های نماز جمعه مقدس هستند و باید از آنها آرامش و اعتماد به مردم منتقل شود و امیدآفرینی خروجی این تریبون ها باشد.
وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید موضوع آسیب‌های اجتماعی کالبد شکافی شد و امروز با دستور مقام معظم رهبری پیشگیری از این آسیب ها به اصلی ترین مسائل کشور تبدیل شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین نمازی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در شرایط امروز کشور حمایت از نظام جمهوری اسلامی امری ضروری است و نقش روحانیت در حفظ این انقلاب نقشی حساس و کلیدی است.
گفتنی است در ابتدای این نشست تعدادی از ائمه جمعه و جماعت در سخنانی به بیان دیدگاه‌های خود در مورد مسائل مختلف کشور و استان پرداختند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا