رئيس پليس راه استان يزد گفت: واژگوني خودرو 80 درصد حوادث رانندگي يزد در محورهاي برون‌شهري يزد را تشكيل مي‌دهد.

به گزارش روابط عمومي اداره راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان يزد، سرهنگ مسعود قانعي بعدازظهر امروز در نشست مشترك ادارات راهداري و رؤساي پليس‌راه شهرستان‌هاي استان يزد، اظهار داشت: 80 درصد حوادث رانندگي يزد مربوط به واژگوني خودرو در محورهاي برون‌شهري است كه عامل اصلي اين نوع حوادث، خواب آلودگي رانندگان است.

وي با اشاره به اينكه اغلب واژگوني‌ها از ساعت 12 تا 18 اتفاق مي‌افتد، عنوان كرد: به منظور جلوگيري از تلفات رانندگي، لازم است گشت‌هاي پليس و راهداري در طول اين ساعات افزايش پيدا كند و در نقاط پرحادثه، واحدهاي گشتي مستقر شوند.

قانعي در بخش ديگري از سخنان خود يادآور شد: بر اساس اعلام پزشكي قانوني، از سال 90 تا 96 هر سال شاهد كاهش تلفات رانندگي در محورهاي استان بوديم اما در طرح نوروزي سال 96 اين آمار ناگهان افزايش 100 درصدي پيدا كرد به نحوي كه آمار كشته‌ها در طول سفرهاي نوروزي از هفت نفر به 15 نفر رسيد.

رئيس پليس راه استان يزد خاطرنشان كرد: در سال 97 دوباره روند كاهش تلفات در استان يزد را شاهد بوده ايم كه اميدواريم اين روند با همكاري نيروهاي پليس، راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، اورژانس و ساير دستگاه‌ها حفظ شود.

قانعي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به هماهنگي هاي انجام شده براي اجراي طرح نوروز 98 بيان كرد: بر اساس دستورالعملي كه از سوي پليس راه كشور اعلام شده است، نماينده پليس‌راه و نماينده راهداري و حمل و نقل جاده‌اي بايد از بدو حركت ناوگان حمل و نقل عمومي در پايانه ها حضور داشته باشند تا از حركت و جابجايي مسافر توسط ناوگان داراي نقص فني جلوگيري شود.

وي همچنين خواستار ادامه روند استقرار ايستگاه‌هاي صلواتي در محورهاي استان يزد شد و گفت: به دليل خواب آلودگي رانندگان، اين ايستگاه‌ها مي تواند تا حد زيادي از بروز حوادث رانندگي و واژگوني خودروها جلوگيري كند.

قانعي با بيان اينكه 70 درصد تصادفات استان يزد در طرح نوروزي مربوط به سواري‌ها است و بيشترين متوفيان حوادث جاده اي نيز مربوط به خودروهاي سواري است، افزود: لازم است با همكاري اداره راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، بروشورهاي آموزشي و داراي نكات پيشگيرانه در اختيار رانندگان سواري قرار گيرد.

فرمانده پليس راه استان يزد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نياز به ناوگان خودرويي براي گشت نامحسوس و پليس نامحسوس عنوان كرد: براي كنترل نامحسوس شش دستگاه خودرو در اختيار پليس راه قرار دارد كه نياز به هفت دستگاه سمند سفيد براي گشت نامحسوس در شب و خودروي پليس راه در روز همچنين دو دستگاه اتوبوس براي اعزام نيروها داريم.

وي همچنين در مورد فضاهاي در اختيار پليس راه استان يزد بيان كرد: شكل ظاهري پاسگاه‌هاي پليس راه مورد انتقاد وزير راه و شهرسازي است و در استان در برخي پاسگاه‌ها نياز به نوسازي و بهسازي است.

قانعي تصريح كرد: پاسگاه اردكان و تفت در شرايط خوبي قرار دارد اما پاسگاه‌هاي يزد ـ كرمان و خرانق بايد بهسازي و رنگ آميزي شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا