اصلاح طلبان
یزدفردا -احسان عابدی:-جریان اصلاح طلب در دوره دوم آقای خاتمی از هم گسسته شد و صداهای متفاوتی از درون جبهه آنها به گوش رسید. عده ای قائل به تندروی دیگران بودند و عده ای بقیه را محافظه کار می خواندند.گروه هایی مانند تحکیم و مشارکت و سازمان مجاهدین می گفتند خاتمی نتوانسته انتظارات ما را برآورده کند و باید تیغ تیز تری بر حکومت بکشد. در مقابل افرادی مانند کروبی و منتجب نیا و ... که بعدها حزب اعتماد ملی را تشکیل دادند٬ از تندروی آنها انتقاد کرده و خواهان تجدیدنظر در رویه اصلاحات شدند.
این اختلاف در جریان انتخابات ریاست جمهوری نهم بیش از پیش نمایان شد و نتیجه آن کاندیداتوری کروبی و معین بود. از زمانی که مهدی کروبی که به " شیخ اصلاحات " معروف شده بود٬ برای کاندیداتوری در انتخابات قبلی اعلام آمادگی کرد٬ سایر اصلاح طلبان دست بر سر زده که " این دیگه از کجا پیداش شد؟! " حضور کروبی ضربه شدیدی بر اتحاد اصلاح طلبان وارد کرد و موجب جدایی این دو طیف از یکدیگر شد. هر چند در نظر ما سر و ته هردو از یک کرباس است!!

کروبی

بعد از این جریان کروبی دست به انتقادهای تند و تیز و گاه افشاگری هایی از درون اصلاحات زد که موجب آشفتگی آنها شده بود. برای نمونه جایی گفته بود: اصلاحات جمع عده ای ورشکسته سیاسی است! و یا : اصلاح طلب ها ۱۰ نفرند که ۱۸ تا حزب زده اند!! ( در دقیق بودن عدد ها شک دارم ولی نسبت آنها در این حدود بود.)
 
 خلاصه شیخ مهدی کروبی تبدیل شد به عنصر آبرو ریز دوم خردادی ها که نمی دانند با او چه کار کنند!
در همین انتخابات هم که دوباره کروبی اعلام حضور کرده٬ و علاوه بر اعلام حضورش التیماتومی که به جبهه اصلاحات داد٬ دوم خردادی ها را کلافه کرده و بیچاره ها را دچار فشارهای سیاسی شدیدی کرده است.
در همین حال هفته پیش با اظهار نظر آقای خاتمی مبنی بر حضور خودش یا میرحسین در انتخابات و تلاش گروه هایی برای متقاعد کردن میرحسین٬ غوزی بالای غوز های اصلاح طلبان بوجود آمده که خلاصی از آن را برای شان دشوار کرده.
 
آنها از طرفی نمی خواهند از میرحسین روی بگردانند٬ و این مهره را برای کسب وجهه در دوره های بعد نگه دارند٬ و از طرفی هم با دیدگاه های میرحسین موافقت کاملی ندارند و  هم می دانند که باید با توان حداکثری یعنی کاندیداتوری خاتمی وارد انتخابات شوند تا شانس بیشتری برای رقابت با احمدی نژاد داشته باشند.
وبلاک نویسنده :http://www.paberahnegan.blogfa.com/
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا