نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس گفت: به زودی فاز دوم باند دوم محور رفسنجان به نوق کلنگ‌زنی می شود.

احمد انارکی‌محمدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲۵ درصد تولید پسته کشور در رفسنجان و انار است که با توجه به مشکلاتی که به واسطه شرایط اقلیمی به وجود آمد و محصول نداریم برای امهال وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون مصوبه گرفتیم.

وی جذب ۱۵ میلیارد اعتبار برای سالن ورزشی کارگران را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد که این سالن به زودی راه‌اندازی شود.

انارکی محمدی گفت: تخصیص ماهیانه ۵۰ میلیون تومان به هیئت های ورزشی رفسنجان از سال گذشته ماهیانه در حال انجام است.

نماینده مردم رفسنجان و انار عنوان کرد: اداره کار با هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال در شهرهای کوچک و روستاها گذاشت که اتفاقی خوب که افتاده ما می توانیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: ارتباط مس با صنعت را برقرار کردیم، بیش از ۳۰ صنعت قطعه‌سازی در رفسنجان و حومه فعال شده، کارخانه داروسازی رفسنجان در جنوب‌شرق به همت بخش خصوصی افتتاح شد.

وی ادامه داد: نیروگاه هفت مگاواتی انرژی خورشیدی نیز با ۱۱ میلیون یورو کلنگ‌زنی و تیرماه آماده می‌شود و همزمان با بهره‌برداری از آن هفت مگاوات دوم آن هم کلنگ‌زنی می‌شود.

 انارکی‌محمدی همچنین به دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در این چند سال اخیر به احداث ۱۱۰کیلومتر راه روستایی با ۱۸۰ میلیارد اعتبار اشاره کرد و افزود: به زودی فاز دوم باند دوم رفسنجان به نوق کلنگ‌زنی می شود.

وی عنوان کرد: احداث کنارگذرهای محورهای رفسنجان به داوران و رفسنجان به زرند را پیگیری کردیم که هفت متر به دوطرف جاده اضافه شد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در ادامه با اشاره به آلایندگی مس سرچشمه احداث کارخانه اسید را که از آلایندگی می‌کاهد را ذکر کرد و  توضیح داد: از روزی که سیستم ذوب به فلش تبدیل شده آلایندگی در رفسنجان بسیار شدید شده که از سال گذشته پیگیری احداث کارخانه اسید مس را انجام دادیم و مس متعهد شد تا پایان امسال این کارخانه را راه‌اندازی کند.

محمدی انارکی اضافه کرد: این کارخانه سالی ۹۰۰ هزار تن تولید اسید مس خواهد داشت و همچنین در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان افزایش تسهیلات سرمایه‌گذاری صورت گرفته و صنایع پایین دستی مس هم در این منطقه ایجاد خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه صنعت مس باید از این همه تولیدات اصناف شهرستان استفاده کنند، افزود: از سال گذشته مقرر شده تمام خریدهای مس از رفسنجان انجام شود./ مهر

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا