نخستین کارخانه دارویی جنوب شرق کشور با حضور معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو امروز (یکشنبه) در رفسنجان افتتاح شد.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو در این مراسم گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از 2 هزار و 100 قلم داروی موجود در کشور، هزار و 300 قلم به صورت وارداتی، 250 قلم تحت لیسانس شرکت های خارجی و تنها 550 قلم دارو توسط شرکت های داخلی تأمین می شد.
مهدی پیرصالحی تصریح کرد: هم اکنون از حدود 10 هزار قلم دارو در کشور، هفت هزار و 500 قلم در داخل تولید می شود و 2 هزار و 500 قلم وارداتی است.
وی اظهار داشت: 150 کارخانه داروسازی و شرکت دارویی در کشور وجود دارد و این کارخانه ها در هر شرایطی توان تأمین داروهای مصرف داخلی را دارند.
به گفته وی در شرایط کنونی اقتصادی و با وجود تحریم ها، شرکت های دارویی مواد اولیه خود را تأمین کرده و آمادگی لازم برای تأمین داروی مصرفی کشور را دارند.
پیرصالحی با اشاره به تحریم های موجود در کشور اظهار داشت: در همین شرایط تحریم ها، شاهد افتتاح کارخانه های دارویی جدید در نقاط مختلف کشور هستیم و این پروژه ها نشان می دهد تحریم ها مانعی برای پیشرفت کشور نیست.
معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: کارخانه های دارویی نه تنها مشکلات دارویی را حل می کنند بلکه با اشتغال آفرینی بخشی از مشکلات موجود در این زمینه را نیز بر طرف می کنند.
پیرصالحی با اشاره به موفقیت های کشور در حوزه داروهای بایوتکنولوژی تصریح کرد: امروز عمده داروهای هایتک کشور توسط شرکت های دانش بنیان تأمین می شود و برای توسعه باید به سمت تولید داروهای جدید در دنیا برویم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از خلاءهای موجود در منطقه، نبود شرکت دارویی در جنوب شرق کشور بود که با افتتاح این کارخانه شاهد پیوستن استان کرمان به قطب های تولید دارو در کشور هستیم.
مدیر عامل و مالک کارخانه رفسنجان دارو نیز با اشاره به هدف خود از ساخت این کارخانه گفت: برای رفع محرومیت منطقه جنوب شرق کشور در حوزه داروسازی و همچنین تشویق خانواده، این کارخانه را در رفسنجان تأسیس کردم.
دکتر احمد محمدی افزود: این کارخانه در زمینی به مساحت 28 هزار متر مربع و با صرف هزینه ای حدود 300 میلیارد تومان ساخته شده است و هم اکنون 100 نفر به صورت مستقیم و حدود 300 نفر به صورت غیر مستقیم در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند./ ایرنا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا