سردار آزموندر جریان دیدار برابر چین همان سرداری بود که فوتبال و ایران همیشه از او انتظار داشتند، باهوش، مقتدر و جنگجو و پرتلاش و فرصت طلب! او همان قاتل بالفطره‌ای بود که تا لحظۀ آخر نفس را در سینۀ چینی‌ها حبس کرد و جواز صعود ایران را به نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا امضا کرد.

آزمون در حواشی جام جهانی 2018 روسیه، نقش اصلی سیبل منتقدین را بازی می‌کرد، او به‌واسطه اُفت محسوسی که متحمل شده بود، نتوانست همان مهاجم شش دانگ همیشگی باشد و نبود تمرکز کافی روحی مزید بر علت شد تا او با منتقدین سرشاخ بشود و جنجال‌ و بگو و مگو‌های خارج از عُرفی شکل بگیرد که در آخر منجر به خداحافظی مقطعی وی از تیم ملی ایران شد که با حمایت مهدی تاج و شخص کارلوس کی‌روش، او بار دیگر به تیم ملی ایران بازگشت

پسر شماره 20 ایران، در دیدار برابر چین نشان داد که اگر تمام تمرکز خود را بر روی مسائل فنی بگذارد، بهتر و با کیفیت‌تر از خود در میدان وجود نخواهد داشت! در ارزش‌های فنی آزمون هیچ شکی نیست، اما اینکه او در چه راستایی و چگونه از این توانمندی‌های خود بهره می‌گیرد جای بحث است.

هیس نشان دادن او دوربین‌های تلویزیونی پس از گلزنی در مقابل چین، باز هم جنجال آفرین شد تا مشخصاً او بار روانی که در این مدت متحمل شده بود را به نحوی کاملاً مرسوم در دنیای فوتبال، خالی کند و در صفحۀ اینستاگرامش نیز رسماً اعلام نماید که این شادی گل متعلق به منتقدین و مخالفانش بوده است، اتفاقی که در بزرگ‌‎ترین باشگاه‌های اروپا نیز رقم می‌خورد و چندان اتفاقی عجیب نیست، اما در زمینۀ رقابت‌های ملی خیلی سابقۀ روشنی ندارد.

دیدن سردار آزمون در اوج آمادگی، لذت‌بخش‌ترین اتفاق ممکن است، چرا که بیش از خود او، این مردم و هواداران تیم ملی خواهند بود که خوشنود و راضی هستند، چرا که خط حملۀ ایران مهار نشدنی خواهد بود! هیچ‌کس با عناد نمی‌تواند به درخشش آزمون واکنش نشان دهد، اما اینکه او هنوز نمی‌تواند احساسات و عواطف خود را کنترل کند و آن روی خاکستری‌اش را به نمایش عمومی درمی‌آورد، عملکرد بسیار درخشان فنی‌اش را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و مسیر پیشرفتش را با موانع بسیاری روبرو خواهد کرد، مطمئناً تمامی هواداران تیم ملی و حتی منتقدین او، مایل به آن هستند که او را همان روی سفیدش همچون دیدار برابر چین ملاقات کنند، چرا که روی سیاه و خاکستری آزمون فقط طعمه‌ای برای تیتر رسانه‌ها خواهد بود و جز این هیچ سودی را برای هیچ کس نخواهد داشت!

منبع:ورزش11

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا