مجری طرح خط شرکت برق منطقه‌ای یزد از در دست اجرا بودن پروژه افزایش ظرفیت هادی خطوط فوق توزیع در این شرکت خبر داد.

سیدمهدی جعفری مجری طرح خط شرکت برق منطقه‌ای یزد با اعلام خبر افزود: با توجه به ابلاغ معاون برنامه‌ریزی این شرکت مبنی بر افزایش ظرفیت انتقال برخی از خطوط موجود، راهکارهای مختلفی ازجمله: افزایش سطح مقطع سیم هادی، احداث خط جدید و استفاده از انواع هادی پرظرفیت موردمطالعه قرار گرفت.

وی با اشاره به این‌که درنهایت پس از بررسی­های لازم و ارزیابی فنی و اقتصادی، راهکار بهینه- یعنی استفاده از هادی پرظرفیت- انتخاب شد؛ ادامه داد: هادی خطوط موجود ولف (WOLF) و از نوع ACSR است که در این طرح با هادی پرظرفیت از نوع ACSS جایگزین خواهد شد.

مهندس جعفری فاز اول این پروژه را اجرای خط رستاق به جهان‌آباد به طول 19 کیلومتر مدار و خطوط پاکنژاد-شمال به زنبق حدود 9 کیلومتر مدار، ذکر کرد و گفت: تجهیزات این پروژه شامل سیم و یراق‌آلات، تهیه و خریداری‌شده و پیشرفت فاز اول آن تاکنون 60 درصد است. که پش‌بینی می‌شود فاز اول این پروژه، پیش از پیک‌بار سال 98 به بهره‌برداری برسد.

مجری طرح خط، تقاطع متعدد خطوط مذکور با خطوط توزیع 20 کیلوولت، عبور از محدوده‌های شهری و باغات در بخشی از مسیر را از سختی‌های این پروژه برشمرد.

جعفری عنوان کرد: مرحله اجرایی فاز دوم پروژه افزایش ظرفیت هادی خطوط، شامل: خط یزد یک به شرق، یزد یک به مدرس، مدرس به شرق، یزد یک به تفت و پاکنژاد به یزد مهر در آینده­ای نزدیک آغاز می‌شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا