یزدفردا :به مناسبت سالروز سفر مقام معظم رهبری پنج شنبه مورخ 12 / 10/ 87 دفتر نخبگان استان یزد افتتاح شد.

به گزارش یزدفردا :"دفتر نخبگان استان یزد، در سالروز سفر پرخیر و برکت رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی(مدظله العالی) به دیار دارالعباده و دارالعلم یزد و به منظور تمهید و تسهیل شکوفایی و ثمربخشی نخبگان و تقویت همفکری و همکاری میان نخبگان و مسئولان، در محل بلوار دانشجو، دفتر نخبگان استان یزد فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.
معاون علمي و فناوري رييس جمهور با اشاره به افتتاح دفتر نخبگان استان يزد:ايجاد اين دفتر زمينه ساز اميد و نشاط در بين نخبگان جامعه است 
  معاون علمي و فناوري رييس جمهور در مراسم افتتاح اين دفتر كه در محل فرهنگسراي غدير برگزار شد با بيان اين كه در كشور، تكاپويي علمي و فرهنگي جديدي مشاهده مي‌شود گفت: اين مهم، به همت همه استعدادهاي برجسته و روح‌هاي پاك و عزم‌هاي راسخ جوانان عليم و فن آور مسير گرديده است.
صادق واعظ زاده با اشاره به صفات تيزهوشي، سخت كوشي، اعتماد به نفس، تدبير و دور انديشي و قناعت و داشتن تفكر اقتصادي مردم دارالعباده يزد، بزرگ ترين سرمايه استان را سرمايه انساني برشمرد و تاكيد كرد: آينده اين خطه از ميهن اسلامي بسيار درخشان و اميدوار كننده است.
وي با اشاره به افتتاح رسمي اولين دفتر نخبگان كشور در يزد اظهار داشت: استان يزد گوي سبقت را در اين زمينه از ديگر استانها ربود و راه اندازي اين دفتر با پيگيري و تلاش مسوولان استان به ويژه استاندار به نتيجه رسيد. واعظ زاده افزود: البته نبايد انتظار داشت همه مطالبات در اين رابطه به سرعت پاسخ داده شود.
معاون رئيس جمهور بزرگ ترين موهبت نخبگان و استعدادهاي كشور را اميد و تلاش عنوان كرد و وظيفه مسئولين در اين زمينه را فراهم كردن بستر مناسب براي شكوفايي هر چه بهتر اين استعدادها دانست.
واعظ زاده با اشاره به این که دفتر نخبگان باید در بین نخبگان جامعه ایجاد شور،امید و نشاط کند گفت:این دفتر باید سعی کند تا ارتباطی سازنده بین مسولین و دانشگاه با قشر نخبه برقرار سازد و جامعه بتواند از تفکر و اندیشه نخبگان بهترين بهره را ببرد.
معاون رئيس جمهور در پايان با اشاره به مصوبات و لايحه‌هايي تحول آفرين و انقلابي به منظور ارائه تسهيلات به نخبگان كشور تاكيد كرد: اميدواريم با اجرايي شدن اين مصوبات درب همه امكانات كشور بر روي نوآوران و نخبگان گشوده شود و ديگر نوآوري نماند كه امكانات لازم براي تكميل و بهبود اختراع و ابتكار خود را نداشته باشد.
در ادامه اين مراسم حجت‌الاسلام والمسلمين محمد علي صدوقي با تبريك افتتاح دفتر نخبگان يزد با بيان اين كه میزان نخبگان، بيانگر چشم انداز هر جامعه است گفت: هرچه تعداد نخبگان در جامعه با توجه به ضوابط تعيين شده بیشتر باشد، سهم آنها در تاريخ و سازندگی کشور بیشتر خواهد بود.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه يزد با تاكيد بر ضرورت راه اندازي دفتر نخبگان اظهار داشت: افتتاح این دفتر امری بسیار لازم به نظر مي‌رسيد، اما ضروري تر از آن، استمرار اين حمايت هاست.
حجت الاسلام و المسلمين صدوقي با بيان اين كه بدترين اتفاقي كه براي نبخگان كشور از سالهاي قبل آغاز شده، مهاجرت آنان به خارج از كشور است افزود: دانشگاههاي دنيا زمينه پذيرش استعدادهاي درخشان ما را فراهم مي‌كنند و صدها ايراني در دانشگاههاي جهان به جاي خدمت به كشور، انديشه‌هاي خود را در اختيار ديگران قرار مي‌دهند.
وي تاكيد كرد: بايد شرايط مطلوب براي نگه داشتن نخبگان و باز گرداندن آناني كه در خارج كشور هستند فراهم شود.
حجت الاسلام و المسلمين صدوقي با بيان اين كه دولتي موفق است كه اقداماتش برآيندي از تصميمات نخبگان باشد گفت: اگر نخبگان جامعه احساس كنند نظرات آنان در امور كشور مهم و سرنوشت ساز است تشويق مي‌شوند و هر روز در جستجوي نظري نو و نظريه اي جديد براي پيشرفت دولت و حكومت خواهند بود.
نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد در پايان به انتظارات جامعه از نخبگان اشاره کرد و گفت: جامعه در مقابل حمایتهایی که از نخبگان می کند،انتظار دارد نخبگان نيز به مسائل اسلام و انقلاب و پیشرفت جامعه بی تفاوت نباشند و برای آبادانی و توسعه کشور تلاش کنند.
استاندار يزد نيز در ابتداي اين مراسم با اشاره به برخي از موفقيت هاي استان در كشور گفت: رتبه دوم باسوادي در كشور، كسب 15 سال رتبه نخست قبولي در كنكور سراسري، رتبه ششم صنعت در كشور، توليد بيش از 45 درصد از توليدات كاشي و سراميك و 27 درصد توليدات نساجي كشور، رتبه دوم توليد پسته، رتبه چهارم توليد محصولات گلخانه اي و رتبه پنجم توليد انار در كشور از جمله دستاوردهاي استان يزد به شمار مي رود.
فلاح زاده با بيان اين كه مهم‌ترين سرمايه استان يزد، سرمايه اجتماعي آن است افزود: اين سرمايه به حدي است كه حتي در ساير كشورهاي دنيا نيز زبانزد مي‌باشد.
وي با تاکید به نقش نخبگان در پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامي ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی نيز شاهد حضور و نقش برجسته نخبگان در دفاع مقدس و طراحی نحوه و چگونگي حملات و نبردها بودیم و هم اکنون نیز این قشر از جامغه نقش چشمگیری را در برقراری حکومت اسلامی، بقای نظام و پیشرفت و عدالت جویی دارند.
وی به نقش نخبگان در مسابقات قرآني و فرهنگی،المپیادهای ورزشی،کشف سلولهای بنیادی،کشف داروی ایدز و دیابت، دستیابی به انرژی هسته ای، پيشرفت هاي صنعتي و آباداني و ساخت سلاح های نظامی برای دفاع از کشور اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به نشست هاي مختلفی كه با نخبگان استان برگزار کردیم عمدتا درخواست مکانی را داشتند که بتوانند قدرت خلاقيت هاي خود را بروز دهند و از آنها حمایت شود که با ابلاغ دستورالعملهاي معاون علمي و فناوري رياست جمهوري و پیگیری مسولین امر، دفتر نخبگان استان یزد افتتاح شد.
استاندار یزد هدف از تاسیس این دفتر را شناسایی و حمایت از نخبگان جامعه و بهره مندی از استعداد و توانایی آنها در راستای توسعه کشور و استان و پيوند عرصه هاي علمي و اجرايي عنوان کرد و ادامه د اد: تلاش در جهت بقا و دوام نظام اسلامي، تلاش در خصوص اجراي چشم انداز 20 ساله به عنوان هدف توسعه همه جانبه و الگوسازي كشور، ارائه الگوي ايراني اسلامي در عرصه برنامه ريزي و مديريت، داشتن دغدغه جهاني و ملي و استاني و تلاش در جهت نمونه شدن استان در كشور از جمله مواردي است كه بايد مدنظر نخبگان قرار گيرد.
در ادامه اين مراسم، دفتر نخبگان استان یزد، در سالروز سفر پرخیر و برکت رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی(مدظله العالی) به دیار دارالعباده و دارالعلم یزد و به منظور تمهید و تسهیل شکوفایی و ثمربخشی نخبگان و تقویت همفکری و همکاری میان نخبگان و مسئولان به عنوان اولين دفتر نخبگان در كشور رسما به بهره برداري رسيد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا