به گزارش خبرنگار یزد فردا درطبس

‍ دومین مجمع عمومی خیرین سلامت

 باحضور امام جمعه،معاون استاندار و فرماندار ویژه، اعضای شورای اسلامی،مسئولین ادارات وخیرین سلامت، دکتر مهدیزاده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و همراهان ،دکتر عبداللهی، رئیس بیمارستان افشاریزد و همکاران وی ، در محل معاونت استانداری وفرماندار ویژه شهرستان طبس درمحل سالن شهیدرجایی برگزارشد.


دراین جلسه حکیمیان مدیر اجرایی مجمع خیرین، ضمن تشکر ازحمایت های امام جمعه محترم ،معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه و سرپرست شبکه بهداشت و درمان،گزارشی از اقدامات صورت گرفته و کمکهای نقدی وغیرنقدی که نزدیک به هفده میلیارد ریال است ارائه داد.

حجه الاسلام والمسلمین مهاجریان امام جمعه طبس و رئیس مجمع خیرین،با تقدیر از دست اندرکاران حوزه بهداشت وسلامت،بر ضرورت همکاری وجلب مشارکت خیرین طبسی مقیم شهرستان وسایر شهر های ایران وحتی خارج از کشورتاکیدنمود.

 دکترمهدیزاده، معاونت بهداشتی استان اظهارنمود درکنار توسعه فیزیکی وتجهیزاتی،خیرین به توسعه وارتقای فرهنگ  سلامت، توجه داشته باشند.

طلائی مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس: در ابتدای سخنان خود با یاد آوری دیدار  خود به همراه سردار اخوان با دکتر هاشمی ‌وزیر‌ محترم بهداشت مایلم جمله زیبایی از سخنان وزیر  محترم نقل قول کنم که ایشان فرمودند ممکن است در مورد رسیدگی ها‌ و پیگیری های شما برای طبس اگر به هر دلیلی در وزارت خانه نامه  ها به نتیجه‌مناسب ‌نرسید ،‌ مایل این درخواست ها‌و نامه‌ها را‌شخصا ‌مورد بررسی‌قرار دهم چرا‌که‌ موقعیت شهرستان طبس ویژه  است و نیاز به نگاه ویژه دارد.و باید مسائل جمعیتی و موقعیتی طبس را به طور خاصی بررسی‌کرد.

 طلائی مقدم در ادامه سخنان خود افزود: شهرستان طبس سالیانه‌حدود شش میلیون گردشگر را‌ پذیرایی‌ میکند اگر از این جمعیت یک درصد ناچیزی از این جمعیت خدای نکرده برای بیماری و.‌‌به مراکز درمانی‌نیاز داشته باشند متصور شوید چه آماری به نیاز جمعیت شهرستان اضافه خواهد شد.

وی در ادامه  به دو جلسه برگزار شده ‌امروز‌ اشاره کرد و افزود: دو برنامه در دستور کار‌ قرار گرفته است یکی منطقه ویژه فن آوری و  معدنکاری است که در طبس انشالله‌۵ راه‌اندازی‌ می‌شود این طرح به‌ نوبه خود منحصر به فرد و برای نخستین بار‌در کشور خواهد بود که با توجه افق و چشم اندازی که مشاوران طرح اعلام کرده اند در دو برنامه‌ پنج ساله تا حدود ‌12هزار نفر در وسعت حدود ۴۶وکیلومتر مربعی مستقر خواهند شد..

 طلائی‌مقدم ‌گفت: همچنین دومین مورد ایجاد ژئوپارک جهانی در  دستور کار قرار گرفت دراین‌مورد چند روز قبل‌ نماینده عالی ‌یونسکو در بحث ‌ژئو پارک ها و همراهان‌وارد طبس‌شده بودند و  در بدو ورود بخاطر اینکه‌طبس‌ناشناخته بود برایشان‌و همچنین درخواست هایی‌برای ایجاد طرح در سایر‌نقاط‌ کشور داشتند رغبت و امید چندانی‌برای این سفر‌نداشتند که بنده در ساعت اولیه دیدار خود با ایشان‌خدمتشان بیان داشتم که فارغ از هرگونه ‌نتیجه‌ بازدید شما ‌از ‌منطقه طبس‌ انشالله اوقات‌ خوش ‌و آرامی‌ درطبس ‌را‌ سپری کنید. پس از چند روز بازدید از شهرستان‌ در جلسه  ایشان اظهار داشتند بدون تعارف من درطبس شگفت زده شدم از این همه امکانات و ظرفیت های‌ فراوانی که شهرستان طبس در بحث ژئوتوریسم و گردشگری ‌وجود دارد. بوم گردی های بسیار‌خوب ،‌ مراکز فرهنگی ، برخورد‌ ومهمان ‌نوازی بسیار خوب مردم  و از‌هم ه‌مهم تر وجود امام زاده طبس که به عنوان یک قطب ‌فرهنگی در دل این‌ ژئو پارک از‌موارد مهم و شاخصه های منحصر ‌به ‌فرد طبس‌می‌باشد.

 طلائی ‌مقدم افزود: این صحبت ها‌ی‌ این‌ کارشناس‌برجسته بین المللی‌نشان‌می دهد و تاکید کننده این مطلب است که طبس دارای‌ظرفیت های فراوانی است از بحث‌های ‌معدنی گرفته  که‌ در هفته آتی یکی ‌از شرکت های بزرگ سرمایه ‌گذاری معدنی آسیا وارد طبس ‌می‌شوند این سرمایه گذاران بخاطر ظرفیت های فراوان طبس رغبت و درخواست زیادی دارند تا به طبس‌ بیایند

طلائی مقدم گفت: خوشبختانه درسند چشم انداز توسعه‌ شهرستان علاوه بر‌ توسعه مسائل جوار معدنی وجوار ریلی طبس و شهرستان طبس‌ این ظرفیت‌را دارد و میتواند  تا به قطب ‌درمان مرکز و شرق  کشور تبدیل‌گردد و با استان های همجوار قابل رقابت می باشد

 طلائی‌مقدم در ادامه گفت: بدین منظور برای ‌تامین‌نیروی انسانی مورد نیاز این قطب‌ درمانی تعداد زیادی متخصصان و نیروهای توانمند بومی طبس  رشته‌ پزشکی وجود دارند که آمادگی‌خودشان را‌ با فراهم شدن‌ شرایط ‌برای‌ حضور در طبس اعلام ‌کرده اند. که انشالله بتوانیم از این ظرفیت نیز استفاده لازم را ببریم.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس ‌گفت: در مورد مباحث درمانی‌قائل ‌به ‌این مورد هستیم ‌که باید کار فرهنگی انجام شود اما ‌در حوزه در‌مانی آنچه که بتواند برطرف ‌کننده نیاز مردم و استحقاق‌ مردم وعلی الخصوص گردشگران‌و میهمانان عزیز ما‌ دراین مورد باشد انجام‌ نشده است .

 طلائی‌مقدم‌ گفت: انتظار ‌میرفت همزمان با احداث‌ بیمارستان جدید طبس‌ کلینیک این بیمارستان‌ نیز راه اندازی می شد. اکنون تیز‌با‌پیگیری‌های‌انجام ‌شده با‌مقام‌ عالی‌وزارت بهداشت مبلغ یک ‌میلیارد ریال ابلاغ شده برای این‌منظور انشالله‌ مسئولین امر با ‌پیگیری‌ موضوع نسبت به عملیاتی‌کردن این طرح نیز تلاش خود را‌تسریع ‌دهند. کماکه مسئولین ذغال سنگ طبس‌ برای احداث‌کلینیک تخصصی‌ در‌کنار بیمارستان اعلام‌آمادگی‌ کردند و باید از این ظرفیت ها‌ استفاده نمود.

معاون استاندار افزود: پلی‌کلینیک تامین اجتماعی طبس مراحل ‌پایانی خود را سپری ‌میکند

 طلائی‌ مقدم . با اشاره به ‌حادثه اتوبوس ‌مسافربری‌ که‌چندی قبل‌رخ داده بود بیان‌داشت مسئولین درمانی‌طبس با‌همه کاستی‌های‌امکاناتی اورژانس ‌در طبس حادثه‌ را‌مدیریت کردند اما اگر خدای نکرده حادثه ای ‌مشابه و همزمان  روی ‌میداد با‌ امکانات توان مدیریت آن ها‌وجود نخواهد داشت و دچار مشکل‌خواهیم شد



معاون استاندار وفرماندار ویژه گفت: اورژانس‌هوایی‌یکی‌از لازمه های‌ ویژه در شهرشتان طبس ‌بود که‌ به ‌لطف الهی‌محقق‌ شد چرا‌ که طبق ‌گزارشات اورژانس‌هوایی حداقل ‌چهار نفر از‌ مسافران و گردشگران که از ‌منطقه‌ ‌عبور‌ میکردند و دچار‌حادثه شده بودند را از مرگ‌ حتمی‌ نجات ‌داد

وی افزود: طبس باید ویژه دیده شود بخاطر شرایط ‌و ظرفیت های‌ فراوان در مباحث‌ مختلف از‌جمله قرار‌گرفتن در ورودی استان خراسان جنوبی و مرکز ‌کشور ، وجود راه ها مواصلاتی فراوان

طلائی‌مقدم گفت: از‌ ابتدای سال‌‌ تا‌کنون در جاده های شهرستان ۱۹ کشته داشنیم که اگر‌درکنار استاندارد بودن راه ها و بخاطر عدم وحود راه دو بانده در طبس مسائل‌درمانی‌و امکانات آن  نیز به اندازه کافی‌وحود داشت این آمار‌ باید کمتر می‌بود. امیدواریم انشالله با عنایت و همراهی مسئولین درمان استانی و سایر عزیزان  شاهد رفع‌کامل و بسیار زیاد مشکلات این‌حوزه برای  شهرستان در بخش های‌مرکزی و دیهوک و دستگردان و شهر طبس باشیم

طلائی ‌مقدم با اشاره به مشکلات زیاد حوزه درمان بخش های‌دیهوک و دستگردان و گلایه های مردمی از‌ کمبودها ابراز امیدواری کرد با همراهی و نگاه ویژه  دولت و مجمع خیرین سلامت و تلفیق‌ همکاری این دو نهاد بتوانیم‌ مدیریت بهتر و شایسته‌تری  در مسائل بهداشت و درمان در شهرستان را ایجاد کنیم .
در‌ پایان ‌سخنان خود با اشاره به ‌مراسم تودیع ‌و معارفه روسای قدیم و جدید بهداشت شهرستان   از‌ زحمات سی‌ ساله آقای ‌سجادی در حوزه بهداشت  و درمان شهرستان طبس ‌تقدیر ‌و تشکر ‌کردند و برای‌ آقای دکتر رستمی در‌ مسئولیت محوله آرزوی موفقیت و سربلندی را‌ کرد.

 

دکتر عبداللهی باذکر این موضوع که بیمارستان افشار یزد ازابتدا با کمک یکی از خیرین احداث وتوسعه بخشها وتجهیزات آن در سالهای بعد تماما توسط خیرین انجام شده است،اقدام صورت گرفته درتشکیل مجمع خیرین سلامت طبسوفعالیتهای صورت گرفته دراین مدت را درخور تحسین دانست وبرآمادگی مدیریت بیمارستان افشار برای کمک های درمانی ورفاهی به همشهریان طبسی که به یزد اعزام می شوند اعلام نمود.

دکتر گازرانی سرپرست شبکه بهداشت ودرمان،باقدردانی ازحمایت های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند،امام جمعه، معاون استاندار وفرماندار ویژه،بخشداران،اعضای شورای شهروشهرداران طبس،عشق آباد ودیهوک وکلیه مسئولین وخیرین،ابراز امیدواری کردبا تداوم همدلی وهمکاری تمامی افراد موثر، درعرصه سلامت،شاهد ارتقای روزافزون امکانات وتجهیزات وخدمات این بخش باشیم.

وی همچنین از راه اندازی قریبالوقوع ام ار آی وفعال شدن بیمارستان قدیم خبر داد.
درپایان جلسه مراسم کلنگ زنی احداث شش مجموعه همراه سرا ومسجد درمحل بیمارستان جدید با حضور اعضای حاضر درجلسه برگزار شد.

گفتنی است که ساخت تعدادی از همراه سراها توسط خیرین وساخت مسجد توسط آقای نجد شیبانی از محل موقوفه عمادالملکی تقبل شده است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا