یزد فردا: علی ربیعی در دومین برنامه خود در شهرستان اردکان، اقدام به افتتاح فاز دوم مرکز تحقیقات سالمندی شهرستان اردکان و همچنین کلنگ‌زنی طرح توسعه این مرکز کرد.

 تاسیس مرکز تحقیقات سالمندی اردکان که شامل کلینیک طب سالمندی، مرکز نگهداری سالمندان و مرکز آموزشی و پژوهشی است در سال 82 تصویب و در اولین گام به همت موسسه خیریه مجد اردکان، در زمینی به مساحت بیش از 20 هزار متر مربع احداث شد.
ساخت فاز نخست این مجموعه که شامل سرای سالمندان به مساحت زیربنای دو هزارو 800 متر مربع است با صرف هزینه ای بالغ بر 23 میلیارد ریال انجام شده که بیش از 13 میلیارد ریال آن از سوی خیران و 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی تأمین شده است.
در سال 1390 تفاهم نامه‌ای میان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و سازمان بهزیستی استان یزد در زمینه انجام پژوهش‌های علمی در حوزه سالمندان، برگزاری دوره‌های علمی، همایش و کارگاه‌های مشترک، تربیت کادر علمی و متخصص مرکز تحقیقات منعقد شد که به دنبال این تفاهم نامه عملیات اجرایی فاز دوم این مرکز در دستور کار قرار گرفته است.
فاز دوم مرکز تحقیقات سالمندی اردکان که شامل بازسازی و بهسازی مرکز توانبخشی حمیدیا است، با اختصاص اعتباری بالغ بر 13 میلیارد ریال از سوی سازمان بهزیستی کشور انجام شده است.
در این راستا با افزودن زیربنایی به مساحت یک هزار و 162 مترمربع، مجموع زیر بنای این مجموعه به یک هزار و 362 متر مربع افزایش یافته است.
گفتنی است؛ با اختصاص اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال از محل تبصره 3 بند 55 قانون بودجه سال 1392 جهت آغاز به کار فاز سوم این مجموعه اقدامات لازم انجام شده است.
مرکز تحقیقات سالمندی اردکان شامل کلینیک طب سالمندی، مرکز نگهداری سالمندان و مرکز آموزشی و پژوهشی در سال 82 تصویب و در نخستین گام به همت موسسه خیریه مجد شهرستان اردکان، با خرید زمینی به مساحت بیش از 20 هزار متر مربع و زیربنای دو هزار و 800 متر مربع در فاز نخست اجرایی شد.
در فاز نخست این طرح که از سال 1383 در شهرستان اردکان آغاز شد، بیش از 23 میلیارد ریال هزینه شد که 13 میلیارد ریال آن اعتبارات خیری و 10 میلیارد ریال اعتبارات دولتی بود و پس از 10 سال، در سال 1393 به بهره‌برداری رسید.
تفاهم‌نامه فاز دوم این طرح هم در سال 1390 منقعد شد و برای بازسازی و بهسازی مرکز توانبخشی حمیدیا، اقدامات لازم با اعتبار 13 میلیارد ریال انجام شد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا